5 funkcí v CRM, které obchodník skutečně potřebuje

Z naší zkušenosti a zkušenosti našich zákazníků vyplynulo 5 funkcí, které by CRM mělo obsahovat, aby byl obchodník maximálně efektivní. Samozřejmě těch funkcí se dá vymyslet více, ale těchto pět vám udělá těch pověstných 80/20 zlepšení.

Seznam 5 funkcí:

  • Plánovač schůzek
  • Generátor nabídek
  • Synchronizace e-mailů u obchodních příležitostí
  • Plánování následujících aktivit
  • Automatické odesílání e-mailů

Plánovač schůzek

Doba, kdy jste si hráli e-mailový pingpong s domlouváním schůzek, je už pryč. Efektivní obchodník vytvoří v Plánovači schůzek časové sloty (okna v kalendáři), kdy je ochoten a schopen se potkávat. Plánovač schůzek je spojen s obchodníkovým kalendářem a hlídá kolize - v případě jiné aktivity v kalendáři již nenabídne volné okno pro sjednání schůzky.

Obchodník posílá odkaz na plánovač a zákazník si vybírá - stále vidí aktuální možnosti obchodníka. Má vlastně takový náhled na jeho kalendář bez bližších podrobností.

Zákazník si rezervuje schůzku a oba účastníci ji mají hned ve svém kalendáři. Ušetřený čas hraní pingpongu se dá využít na akvizici dodatečného zákazníka.

Generátor nabídek

Ještě necháváte obchodníky, aby si vypisovali vlastní nabídky a trávili s tím hodiny a hodiny? Je nejvyšší čas to změnit. Vytváření nabídek na jeden klik. A nejen nabídek, ale také NDA (dohod o mlčenlivosti), smluv, objednávek a dalších.

Obchodník klikne, maximálně předvybere šablonu a je hotovo. Generátor nabídek vytáhne ze CRM podstatné informace a vytvoří soubor, který se může rovnou poslat elektronicky. A klidně i nechat elektronicky podepsat.

Synchronizace e-mailů u obchodních příležitostí

Obchodování je především o komunikaci. A velmi často se jedná o e-mailovou komunikaci. Tu chcete mít na jednom místě přímo u konkrétního obchodního případu. 

Funkce synchronizace e-mailů musí být automatická - obchodník nemusí nic ručně propojovat. Jinak ztrácí drahocenný čas. V ideálním případě obchodník pracuje svým způsobem (odesílá e-maily ze svého Outlooku, nebo třeba mobilu) a stejnak se vše ukáže v CRM u konkrétního obchodního případu.

Plánování následujících aktivit

Obchodníci udělají schůzku, ale už si nenaplánují další aktivitu. To je denní realita. V ideálním případě má obchodník nabídku další aktivity hned poté, co označí jinou za uskutečněnou.

Díky tomu se nestane, že je obchodní případ bez navazující aktivity. Deal bez aktivity není deal.

Automatické odesílání e-mailů

Dle statistik se vám zvyšuje šance na uzavření obchodu při reakci do pěti minut od obdržení poptávky. Naopak se snižuje významně šance na uzavření při reakci delší než jedna hodina. Více o tom zde: Novinka v Pipedrive - automatické přiřazování dealu

Jak to ale udělat, abyste měli rychlou reakci? Automatickými e-maily. Když dorazí nová poptávka do CRM, mějte automatizaci, která deal přiřadí obchodníkovi a zároveň odešle poptávajícímu informaci, že se mu už věnujete.

Automatizace nejen e-mailů šetří až 25 hodin měsíčně. A za tu dobu se dá uzavřít i další obchodu.

Jak dál?

Zaujaly vás výše uvedené funkce? A zjišťujete, že to nemáte řešené? Vyzkoušejte Pipedrive s naší pomocí. Uvidíte, že těchto 5 funkcí si vaši obchodníci zamilují.


Mohlo by vás též zajímat

Role obchodníka v prostředí umělé inteligence

Role obchodníka v prostředí umělé inteligence

Bude obchodník potřeba v budoucnu? Jak změní jeho roli přicházející umělá inteligence? A můžu získat nějakou konkurenční výhodu už nyní?

Jak dlouho trvá zavedení Pipedrive CRM do firmy?

Jak dlouho trvá zavedení Pipedrive CRM do firmy?

Kolik času si musíte připravit na zavedení CRM do firmy? U Pipedrive to není zas tolik, ale nějaký čas to bude trvat. Podívejte se, jak asi dlouho.

Proč máte líné obchodníky? A jak to dělají úspěšné firmy?

Proč máte líné obchodníky? A jak to dělají úspěšné firmy?

Myslíte, že máte líné obchodníky? Možná ano. Ale co když ne? Podívejte se, jak obchod řídí úspěšné české firmy.