Cold emailing aneb jak vyzrát na studené e-maily

Potřebujete se dostat do firmy? Co zkusit email?Možná si řeknete, že doba už není moc emailová. S tím se nedá úplně souhlasit.

Ano, všichni dostávají hromady emailů. Některé končí ve spamu, jiné v koši. Ale pokud jste dostatečně vytrvalí, tak i na váš email můžete dostat odpověď.Kouzlo je v množství.

Statisticky na první studený email odpoví méně než 2 % respondentů. Na druhý už odpoví 5 %. Na třetí kolem 7 %.

A teď to přijde.

Na čtvrtý email už odpoví kolem 20 % lidí, na pátý email přes 30 % lidí a na šestý také kolem 30 %.

Nesmíte to zabalit po prvním emailu. To je chyba většiny obchodníků. Hlavním argumentem je nedostatek času. Psát 6 emailů, ještě v průběhu třeba 3 týdnů a u 50 zákazníků… To je nějakých 300 emailů během 3 týdnů k normální práci.

Pokud nejste emailový masochista, tak to dřív nebo později přestanete dělat.

Proto opět přichází na řadu automatizace. Připravte si 6 emailů, které budete postupně odesílat. A následně je zadejte do Integromatu- https://www.integromat.com/cs , který je za vás automaticky odešle ve správný čas.

Díky Integromatu navíc můžete emaily více personalizovat s informacemi z vašeho CRM - například oslovení, název společnosti, počet zaměstnanců, obrat za loňský rok, místo působení, atp.

Pojďme se podívat, jaké emaily se dají posílat:

Úvodní - odpoví 2 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

Neměl byste čas se pobavit o vašich tiskárnách? ,,Jihomoravský kraj" je naše doménou a máme tam několik zákazníků, kterým jsme snížili významně náklady.

S pozdravem

Následný - poslat za 2 dny - odpoví 5 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

V loňském roce jste měli obrat ,,XX milionů korun". Při takové velikosti musíte mít velkou spotřebu tisku. Je tu možnost si zavolat a pobavit se o tom?

S pozdravem

Další - poslat za 4 dny - odpoví 7 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

Možná máte strach, že optimalizace ,,tisku" může stát v počáteční fázi velkou investici. Je tomu tak?

S pozdravem

A poté to začíná - poslat za další 4 dny - odpoví 20 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

Nevím, zda jste ta správná osoba, která řeší ,,náklady na tisk" u vás. Má ,,Škoda auto" někoho jiného, na koho bych se mohl obrátit?

S pozdravem

A teď můj oblíbený - poslat za dalších 8 dní - odpoví 30 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

Poslal jsem vám několik emailů, ale bez odpovědi. Chci se jen zeptat - došly Vám?

S pozdravem

A poslední - poslat za dalších 10 dní - odpoví 30 %

Dobrý den pane ,,Nováku",

Vypadá to, že optimalizace ,,nákladů na tisk" není aktuální pro vaši firmu.

Můžu se vám ozvat třeba za půl roku?

S pozdravem

A obchodník takto může oslovit desítky, možná stovky studených kontaktů měsíčně. Bez jakékoliv administrativy navíc. A pak jen čeká, až se rybička chytne.

Nevíte si rady s nastavením automatických emailů pomocí Integromatu? Zavolejte nám na +420 773 660 828, nebo napište na https://www.davame.cz/kontakt a my vám se vším rádi poradíme.