Získáním leadů vše teprve začíná
Marketing a CRM Pipedrive
Lead scoring: bodujte a zabodujte

Leadem vše teprve začíná. Jakmile se vám u někoho podaří probudit zájem o vaše služby nebo produkty, začněte se zajímat i vy o něj. CRM Pipedrive svěřte nejen generování leadů, ale i lead scoring a neztrácejte čas s leady, které nemají potenciál.
Kvalifikace leadů a práce s nimi
Jste ve fázi, kdy máte nasbírané leady, víte, odkud přišly, a můžete je přiřadit některému ze svých obchodníků. Ten zákazníka kontaktuje, ale obchod nevyjde. I taková je bohužel každodenní realita v marketingovém světě.
Nejen v případě, kdy máte velké množství potenciálních zákazníků, je třeba leady ohřívat a prioritizovat ty, u nichž je vyšší šance, že si nakonec plácnete.
Pipedrive lead scoring
Abyste věděli, na které leady zaměřit svou pozornost, využijete Pipedrive CRM lead scoring. Vše funguje na principu udělování bodů za aktivity, které leady vykazují. Leady s nízkým počtem bodů můžete pustit z hlavy, zatímco ty, které získávají vyšší počet, se pravděpodobně promění ve vaše reálné zákazníky.
Pipedrive se u leadů zaměřuje na opakované návštěvy webu, zobrazení ceníku, kliknutí na PPC reklamy nebo třeba souhlas s odběrem newsletteru. Za jakoukoliv aktivitu lead získá bodové ohodnocení. Po dosažení určitého počtu bodů se lead v CRM překlopí do aktivity obchodníka.
Pipedrive a BizMachine nebo Merk

Začněte tím, že si o leadu zjistíte co nejvíce dodatečných informací. Ty nejužitečnější vám poskytnou databáze jako Bizmachine nebo třeba Merk. O poptávajícím se dozvíte, jaký měl obrat za poslední rok, kolik má zaměstnanců a poboček nebo jestli firma roste. Do Pipedrive CRM se propíše, kolik tímto firma získává „bodů“. Váš obchodník se pak zaměří na takové kontakty, které CRM vyhodnotí jako relevantní.
TIP: Čím více toho o potenciálním zákazníkovi zjistíte, tím více vzroste pravděpodobnost obchodu.
Cold mailing v Pipedrive
Pokud bylo síto databází příliš husté a leady nezískaly dostatek bodů, zaměřte se na e-mailing. V podstatě máte 3 možnosti:
● Newslettery – novou funkcí Pipedrive CRM je možnost vytvářet a posílat newslettery. Vše tak zvládnete v jednom nástroji a ušetříte za služby českých či zahraničních poskytovatelů. CRM jej bude potenciálnímu zákazníkovi zasílat tak dlouho, dokud nevzroste počet jeho bodů.
● Hromadné e-maily – Pipedrive umožňuje velmi pokročilé filtrování. Vyberte si specifickou skupinu zákazníků a pošlete jim informace o novém produktu, který by se jim mohl hodit. Na rozdíl od newsletterů jsou hromadné e-maily zacílené a většinou jednorázové.
● Sekvenční e-maily – v Pipedrive CRM si předpřipravíte sadu e-mailů, které systém automaticky rozesílá relevantním kontaktům v průběhu např. týdne, dokud zákazník nezareaguje (pravděpodobnost odpovědi na první cold mail je jen 1–2 %, na ten pátý už se ale blíží 30 %). Zákazníkovy aktivity Pipedrive vyhodnocuje: uděluje body za otevření nebo kliknutí. Ve chvíli, kdy bude bodů dostatek, Pipedrive přiřadí aktivitu obchodníkovi a ten takto předehřátý lead kontaktuje.
TIP: Není třeba psát pro každého zákazníka celý e-mail od začátku, Pipedrive nabízí šablony s vnořenými poli.
Domlouvač schůzek
Vyhodnocování marketingových aktivit

Zajímá vás toho o CRM víc?
Ozvěte se nám na telefon +420 773 660 828 nebo na e-mail adela.hricova@davame.cz.
Využít můžete i kontaktní formulář tady na webu.
Mohlo by vás dále zajímat:
3 alternativy k excelovým tabulkám online
První verze excelu vyšla v roce 1985 pro Macintosh a v roce 1987 pro Windows. Přesto je tento nástroj asi nejvyužívanějším programem v malých firmách i nadnárodních korporacích.
5 výhod online CRM systémů
Online CRM systémy jsou hlavním hnacím motorem vysoce úspěšných obchodních týmů. Podívejme se na hlavní výhody.
10 bodů, podle kterých vybírat nástroj pro projektové řízení
Přinášíme 10 bodů, které by měl nástroj pro projektové řízení splňovat. A na konci článku máte i několik předvybraných řešení.
3 důvody digitalizace byznysu
Digitalizace podnikání se stala trendy slovem. Každá druhá firma má ve svých plánech na letošní rok digitalizaci. Dokonce i politici chtějí digitalizovat. Ale vědí všichni proč? Nebo jen chtějí digitalizovat, jelikož i ostatní digitalizují?