Přehled CRM na českém trhu + ceny pro rok 2024

Sepsali jsme přehled nejčastěji používaných CRM systémů na českém trhu a ceny licencí pro rok 2024. Ceny jsou přepočítané do českých korun a mohou se v průběhu roku měnit. Počítali jsme s cenou za měsíc v případě roční platby. Neuvažovali jsme nejlevnější plány, ale plány, které mají funkce, které by za nás CRM mělo mít, aby plnilo svou funkci. [Aktualizováno 24.4.2024]

Co je CRM?

CRM je zkratka pro Customer Relationship Management, neboli řízení vztahů se zákazníky, což zahrnuje aktivity zaměřené na budování, udržování a zlepšování dlouhodobých vztahů s klienty v průběhu jejich životního cyklu. Tato strategie se často realizuje pomocí speciálních CRM systémů, jako jsou Pipedrive, Salesforce, HubSpot apod.

Zatímco CRM označuje obecnou strategii řízení vztahů se zákazníky, CRM systém je konkrétní nástroj používaný k realizaci této strategie. CRM systém pomáhá evidovat veškeré aktivity související s klienty od počátečního kontaktu až po ukončení vztahu. Obecně se však se zkratkou CRM v dnešní době setkáte ve smyslu CRM systému.

Cílem CRM je budovat spokojené vztahy se stávajícími zákazníky a zároveň efektivně získávat nové. To zahrnuje sledování všech interakcí s klienty, od prvního kontaktu až po řešení jejich problémů po odevzdání zakázky.

Název CRM Podpora češtiny Určeno pro Cenová hladina Cena licence / měsíc (bez DPH) Hodnocení Capterra
Pipedrive CRM Startupy
Malé a střední firmy
$$ 750,-/uživatel 4.5/5
2.929 hodnocení
Hubspot Startupy
Malé a střední firmy
$$$$ 10.000,-/ 5 uživatelů 4.5/5
4.047 hodnocení
Raynet Startupy
Malé a střední firmy
$$ 740,-/uživatel 4.9/5
27 hodnocení
Salesforce Velké firmy $$$$ 3.000,-/uživatel 4.4/5
18.215 hodnocení
Zoho CRM Startupy
Malé a střední firmy
$$$ 1450,-/uživatel 4.3/5
6.644 hodnocení
Microsoft Dynamics Velké firmy $$$ 1.600,-/uživatel 4.4/5
5.510 hodnocení
Sugar CRM Startupy
Malé a střední firmy
$$$ 2.000,-/uživatel 3.8/5
406 hodnocení
Basecamp Malé a střední firmy $ 400,-/uživatel 4.4/5
14.442 hodnocení
E-way Malé a střední firmy $ 360,-/uživatel 4.6/5
542

Pipedrive

Pipedrive byl založen v roce 2010 jako řešení frustrace zakladatelů ze stávajících CRM systémů, které podle nich byly pro menší podniky příliš komplikované a málo flexibilní. Byl tedy navržen tak, aby byl snadno použitelný, intuitivní a jednoduchý. Heslem samotného Pipedrive pak je: jednoduché CRM pro obchodníky od obchodníků

Zaměřuje se hlavně na podporu obchodních týmů při správě jejich obchodních transakcí a pipeline a obsahuje různé funkce, jako je řízení příležitostí, sledování obchodního procesu a predikce prodeje. Dnes jej používají tisíce firem ve světě a je uznáván jako jeden z předních poskytovatelů CRM řešení pro malé a střední podniky.

Hlavní funkce Pipedrive

Opravdu snadné používání a uživatelská přívětivost: Pipedrive má intuitivní rozhraní, které umožňuje rychlé nastavení a spuštění platformy bez potřeby dlouhých školení nebo složitých instalací. Díky uživatelsky přívětivému designu je navigace jednoduchá a uživatelé snadno najdou potřebné informace, aniž by se museli pohroužit do složitých menu nebo nadbytečných datových vrstev.

Podrobné záznamy aktivit u kontaktů: Pipedrive poskytuje profily kontaktů s kompletní historií interakcí, konverzací a dalšími informacemi, což umožňuje obchodníkům sledovat všechny aktivity na jednom místě. To poskytuje cenné informace o chování zákazníků pro obchodníky i marketing.

Reporting s vlastním zobrazením: Uživatelé mohou snadno vytvářet vlastní reporty přizpůsobené svým individuálním potřebám. Od detailních obchodních aktivit po celkový přehled o zákaznících.

Automatizace: Pipedrive umožňuje automatizaci rutinních úkolů, jako je odesílání follow-up e-mailů nebo aktualizace záznamů o zákaznících, pomocí nastavitelných workflow. Tím se šetří čas, který lze využít k produktivnějším činnostem.

Integrace a API: Pipedrive nabízí široké možnosti integrací s různými službami a nástroji, což umožňuje firmám snadné propojení dat mezi různými platformami. A co neumí integrovat nativně, tak řeší API, kterou lze využít na Make platformě k propojení dalších systémů.

Projektové řízení: Ačkoliv se jedná o CRM se zaměřením na obchod, disponuje funkcemi k řízení projektů, které se tak dají spravovat přímo v Pipedrive.

Česká lokalizace: Pomohli jsme Pipedrive přeložit do češtiny, kterou nyní plně podporuje.

Pipedrive je primárně zaměřen na sales, což ocení hlavně výkonově orientované firmy s důrazem na obchod.

Cena Pipedrive

Pipedrive nabízí čtyři hlavní cenové plány: Essential, Advanced, Professional a Enterprise. Ceny začínají na 350 Kč za uživatele měsíčně a postupně rostou v závislosti na obsahu a rozsahu poskytovaných funkcí. Plán Advanced zahrnuje například individuální dashboardy a integrace e-mailů třetích stran, zatímco plán Enterprise nabízí přístup k API rozhraní a pokročilé zabezpečení.

Pipedrive nabízí příznivé ceny a robustní funkce. Jejich cenová politika začíná na 350 Kč za základní funkce. Ovšem bez rozšíření na funkce jako je automatizace a reporting s enejspíš neobejdete. Ty začínají na 750 Kč. Nijak se netajíme tím, že máme Pipedrive opravdu rádi. V tomto článku jsme srovnali CRM z pohledu nejdůležitějších funkcí v poměru cena / výkon a Pipedrive se jeví značně výhodnější.

Hubspot

HubSpot nabízí širokou škálu softwarových nástrojů a služeb pro řízení vztahů se zákazníky (CRM), zaměřených na oblasti prodeje, marketingu a zákaznického servisu.

Dříve se HubSpot zaměřoval převážně na vývoj marketingového softwaru. Jejich prvním produktem byl systém pro správu obsahu (CMS). Postupem času HubSpot rozšířil svou nabídku o další produkty a funkce pro oblasti prodeje, zákaznického servisu a analýzy a dnes patří mezi přední poskytovatele CRM a marketingového softwaru pro firmy různých velikostí.

Hlavní funkce Hubspot

Automatizovaná péče o potenciální zákazníky: HubSpot nabízí firmám efektivní způsoby sledování a péče o potenciální zákazníky pomocí automatizací procesů. Tím se umožňuje prodejním týmům udržovat přehled o svých potenciálních zákaznících a rychleji je posouvat v prodejním procesu.

Personalizace: HubSpot usnadňuje budování vztahů se zákazníky tím, že umožňuje poskytovat personalizované nabídky a komunikaci na základě zákaznických segmentů.

Integrace: HubSpot lze propojit s mnoha dalšími produkty. To pomáhá vytvářet efektivní workflow a optimalizovat své operace.

Reporting: Hubspot disponuje rozsáhlými možnostemi vyhodnocování. Je tedy snadné zjistit účinnost různých obchodních aktivit.

A/B testování: Díky funkci A/B testování lze porovnávat různé verze kampaní nebo obsahu a měřit jejich účinnost. To jim umožňuje optimalizovat marketingové aktivity na základě reálných dat.

Prognózy: HubSpot usnadňuje predikci budoucích obchodních výsledků.

Vzhledem k rozsahu platformy Hubspot může být práce s ním pro některé uživatele moc náročná.

Cena Hubspot

Placené plány HubSpotu jsou rozděleny do kategorií Marketing, Sales, Customer Service, Content, Operations a Commerce. Ceny se pohybují od 23 do 2000 dolarů za měsíc v závislosti na rozsahu poskytovaných služeb.

Sales (CRM) měsíční plány začínají na 480 Kč a obsahují pouze základní funkce jako je správa zakázek a synchronizace kalendáře a e-mailů. Pro rozšíření na funkce jako je reporting a automatizace si však připlatíte. Ve vyšších plánech budete potřebovat 2 000 Kč měsíčně / uživatele. Dále mají uživatelé možnost dokoupení marketingové části pro dodatečné marketingové aktivity se současnými i novými zákazníky.

Raynet

České CRM z Ostravy. Raynet CRM se snaží usnadnit každodenní práci zaměstnanců, zejména pokud s CRM teprve začínají. Výhodou je integrace s dalšími českými službami, což může být problematické nebo složité při používání mezinárodních CRM systémů.

Přehled o obchodních případech. Možnost synchronizace emailů přes virtuální asistentku. API a možnost propojení přes platformu Make.

Hlavní funkce Raynet

Napojení na české systémy: Raynet umožňuje nativní připojení k dalším českým nástrojům, které jsou u nás oblíbené, což většina světových CRM neumí.

Řízení obchodních aktivit: Raynet poskytuje kompletní správu obchodních případů, marketingových kampaní a kontaktů se zákazníky. To umožňuje vašim efektivně koordinovat všechny obchodní aktivity a snadno se orientovat v celém obchodním procesu.

Moderní rozhraní: Raynet CRM nabízí jednoduché uživatelské rozhraní, které ocení zejména začátečníci ve světě CRM systémů. Větším týmům a uživatelům, hledajícím komplexní funkce Raynet nemusí vyhovovat.

Cena Raynet

Raynet má od roku 2024 nové ceny. Z původně jednoho plánu za 650 Kč / měsíc jsou nyní 3. Start, Professional a Enterprise. Pokud to s CRM myslíte vážně, nebo budete potřebovat přístup aspoň pro 4 uživatele, sáhnete po plánu Professional za 740 Kč / měsíc při roční platbě.

Salesforce

CRM pro větší společnosti. Možnost řešení nejen obchodních procesů v rámci nástroje. Nutné profesionální nastavení přes partnera. Cena implementace se pohybuje v řádu stovek tisíc až milionů korun.

Salesforce je na trhu již od roku 1999 a patří mezi první CRM nástroje, které byly dostupné jako cloudová služba. Tato flexibilita z něj učinila populární volbu pro firmy všech velikostí, což vedlo k rychlému nárůstu jeho uživatelské základny.

V průběhu let Salesforce vyrostl v lídra v oblasti CRM. Kromě samotné CRM platformy nabízí další produkty a služeby, jako je automatizace marketingu, analytika a správa zákaznické podpory.

Hlavní funkce Salesforce

Škálovatelnost: Salesforce lze skvěle škálovat, což umožňuje podnikům rychle reagovat na změny potřeb. Platforma může růst spolu s rozvojem firmy, což firmám umožňuje zakoupit pouze nezbytné funkce, které potřebují v současnosti, a později přidávat další funkce podle potřeby.

Zjednodušená spolupráce: Salesforce usnadňuje spolupráci jednotlivých týmů, oddělení a zákazníků prostřednictvím intuitivního rozhraní a zároveň poskytuje bezpečnou kontrolu přístupu k jednotlivým částem systému. To zlepšuje komunikaci mezi zaměstnanci a umožňuje manažerům rychle přidělovat úkoly mezi různé skupiny lidí, aniž by došlo ke snížení bezpečnosti nebo porušení standardů ochrany osobních údajů.

Data o zákaznících v reálném čase: Díky analytickým nástrojům mohou firmy získat informace o chování zákazníků v reálném čase, což jim umožňuje rychleji a informovaněji rozhodovat. Uživatelé mohou identifikovat trendy v nákupních vzorcích zákazníků, jejich preferencích a dalších aspektech, což jim umožňuje vytvářet lepší obsah pro své zákazníky prostřednictvím personalizovaných kampaní nebo produktových doporučení.

Automatizace: V Salesforce lze automatizovat mnoho běžných procesů, které by se jinak dělali ručně. Automatizace také výrazně snižuje riziko chyb spojených s ručním zadáváním dat, což přispívá k vyšší přesnosti v celé organizaci.

Jedná se o CRM spíše pro větší společnosti. Bohužel ke své komplexitě vyžaduje Salesforce profesionální nastavení přes partnera. Cena implementace se pak pohybuje v řádu stovek tisíc až milionů korun.

Cena Salesforce

Salesforce má cenové plány rozdělené do čtyř hlavních kategorií: Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud a Commerce Cloud. V rámci CRM nás zajímá hlavně Sales Cloud. Ceny začínají na 25 dolarech za uživatele měsíčně a mohou se zvyšovat v závislosti na požadavcích zákazníka a rozsahu poskytovaných funkcí. Například Marketing Cloud plány začínají na 1 000 dolarech měsíčně.

Základní funkce získáte za 600 Kč měsíčně v rámci nejlevnějšího plánu. Pro rozsáhlejší využití jako jsou automatizace a reporting, se ceny pohybují kolem od 1 920 Kč až 3 960 Kč měsíčně / uživatele. V průměru tak firmy zaplatí cca 3 000 Kč / uživatele, aby měli k dispozici ty nejdůležitější CRM funkce.

Zoho CRM

Zoho je rodina firemních softwarů, která byla založena v roce 1996. Vedle řešení pro finance, marketing, HR apod. nabízí také Zoho CRM. Tato platforma nabízí široké spektrum funkcí, které byste od CRM čekali. Ovšem nejvíce ji oceníte v případě užívání dalších nástrojů z ekosystému ZOHO, do kterého se hezky integruje. Jako samostatné CRM však lehce zaostává v přehlednosti i kvalitě za standardem trhu.

Hlavní funkce Zoho CRM

Ekosystém: Zoho nabízí bezproblémovou integraci s vlastními nástroji i mnoha aplikacemi třetích stran. To umožňuje firmám propojit různé systémy do jednotného ekosystému.

Bezpečnost dat: Zoho si na bezpečnosti zakládá. Vaše data zůstávají plně v vaší kontrole, s přísnými opatřeními proti přístupu třetích stran.

Přizpůsobitelnost: Jednou z hlavních výhod Zoho je jeho flexibilita. Firmy mohou CRM "ohnout" tak, aby vyhovovalo jejich konkrétním potřebám a procesům. To do jisté míry snižuje potřebu užívání dalších softwarů.

Správa komunikace: V Zoho lze sledovat nterakce se zákazníky napříč kanály, včetně e-mailu, telefonu, sociálních médií a online chatu, což zajišťuje konzistentní a efektivní zákaznický zážitek.

AI a reporting: Zoho poskytuje silné analytické nástroje, včetně prediktivní analýzy s kterou vám pomůže jejich Zia AI.

Cena Zoho CRM

Ceník Zoho tvoří čtyři kategorie: Standard, Professional, Enterprise a Ultimate + balíčky.

Standardní plán začíná na €14 za uživatele měsíčně a Ultimate plán končí s cenou od €52 za uživatele měsíčně. Zoho dále nabízí určité balíčky, které se kladou za cíl výhodněji prodat více aplikací (řešení) dokupy. My si myslíme, že pokud chcete CRM, které odpovídá dnešním standardům a obsahuje i moduly pro marketing a projekty, tak byste měli sáhnout po balíčku CRM Plus, který začíná na €57 / uživatele / měsíc - tedy cca 1 450 Kč. V takovém případě se jedná o srovnatelné řešení s ostatními aplikacemi.

Kromě těchto plánů Zoho také nabízí různé doplňkové produkty a služby, jako jsou pokročilé analytické nástroje, dodatečné úložiště a osobní zákaznická podpora, které lze zakoupit samostatně. Pro velké podniky je k dispozici cenová kalkulace na míru.

Microsfot Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 je cloudová platforma pro CRM a ERP. Před uvedením Dynamics 365 měl Microsoft několik dalších produktů pro CRM a ERP, včetně Microsoft Dynamics CRM a Microsoft Dynamics AX, které pomáhaly podnikům řídit a automatizovat různé aspekty firemních procesů, včetně vztahů se zákazníky, financí a provozu.

V roce 2016 došlo ke sloučení CRM a ERP produktů do jedné platformy, Dynamics 365, která kombinuje funkce obou řešení. Tato platforma je navržena s ohledem na flexibilitu, škálovatelnost a schopnost přizpůsobit se specifickým potřebám různých podniků.

Hlavní funkce Microsoft Dynamics 365

Ekosystém: Platforma se snadno integruje s dalšími službami a aplikacemi od Microsoftu, poskytující uživatelům efektivní procesy pro správu dat zákazníků napříč platformami. To eliminuje chyby při ručním zadávání dat a ušetří čas, který lze využít pro další úkoly.

Přehledy v reálném čase: Microsoft Dynamics 365 umožňuje sledovat aktivity zákazníků v reálném čase, jako je četnost a typ jejich nákupů. To firmám umožňuje získat cenné informace o chování zákazníků a lépe porozumět jejich potřebám, což usnadňuje informované rozhodování týkající se marketingových kampaní a nabídek produktů.

Automatizace: Uživatelé Microsoft Dynamics 365 mohou automatizovat rutinní úkoly, jako je posílání follow-up e-mailů nebo aktualizace záznamů o zákaznících. Automatizovaná oznámení pak zajišťují přesnost a konzistenci informací o zákaznících.

Zákaznická podpora: Microsoft Dynamics 365 nabízí široké možnosti zákaznického servisu, jako jsou personalizované plány podpory, automatizované procesy řešení problémů a další funkce, které firmám umožňují poskytovat lepší služby a zvyšovat celkovou loajalitu ke značce.

Prediktivní analýza: Prediktivní analýza pomáhá firmám rozpoznat trendy v chování zákazníků, což jim umožňuje přesněji předvídat budoucí poptávku nebo preference.

Škálovatelnost a cena: Microsoft Dynamics 365 je opravdu dobře škálovatelný, ovšem ocení to spíše velké společnosti. Zavedení Microsoft Dynamics 365 je obtížné a většinou k tomu budete potřebovat integračního partnera. Další úpravy jsou často taky velmi nákladné - cena implementace s emůže vyšplhat na miliony korun. Vzhledem ke komplexitě někteří uživatelé považují používání této platformy za obtížné a nepomáhá tomu ani obtížnější integrace se systémy mimo ekosystém Microsoft.

Cena Microsfot Dynamics 365

Cenové plány Microsoft Dynamics 365 jsou rozděleny do deseti kategorií, avšak tři hlavní jsou: Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service a Dynamics 365 Marketing.

Plány Dynamics 365 Sales začínají na 65 dolarech měsíčně za uživatele, poskytují základní funkce CRM, jako je správa kontaktů a leadů, e-mailová komunikace a sledování transakcí. Celkově tedy zaplatíte cca 1 600 Kč / uživatele za měsíc. Pokud chcete CRM rozšířit o další funkce jako zákaznická podpora a marketing, tak si připlatíte další desítky až stovky dolarů / měsíc. Je také nutné vzít v potaz cenu implementace celého řešení.

Sugar CRM

Za nás Sugar CRM zaspalo svou dobu. Ačkoliv je to robustní CRM, tak je využitelné jen v případě, že ho budete používat tak, jak je. Úpravy a nastavení je velmi nešikovné a také nákladné. Zákaznická podpora velmi špatná.

Cena Sugar CRM

Sugar CRM má několik balíčku pro Sales, Marketing a zákaznickou podporu. Nás zajímá hlavně Sales, které je rozděleno do Essentials (19 USD / uživatele / měsíc), Advanced (85 USD / uživateleú a PRemier (135 USD/ uživatele). Essential pořídíte pro 3 - 5 užoivatelů a od Advanced plánu musíte koupit minimálně 10 uživatelů na měsíc. V rámci Advanced plánu ted zplatíte cca 2000 Kč měsíčně za jendoho uživatele.

Basecamp

Spíše než CRM je to nástroj na kompletní správu komunikace a tvorbu projektů s klienty. Jedná se často o nástroj, který firmy používali dříve, když nebyli rozšířené online CRM systémy. Chybí spousta funkcí, které by správné CRM mělo mít. Jedinou výhodou je cena. Ovšem v porovnání s návratností je i tato cena dost vysoká.

E-way

Jedná se o CRM modul pro Outlook. Nejedná se o plnohodnotný CRM systémem, i když ho za něj někteří uživatelé považují. Jedná se spíše o lepší oštítkování emailů. Ačkoli má velmi nízkou cenu (360 Kč / měsíc / uživatele), myslíme si, že ostatní řešení při vyšší ceně nabídnou mnohem lepší poměr cena/výkon.

Zajímavé odkazy

Potřebujete poradit s výběrem CRM?

Máme za sebou stovky úspěšných implementací CRM systémů. Rádi vám poradíme.