Proč potřebujete CRM a co je důležité vědět

CRM poskytne kompletní přehled vašich obchodních dat, prodejů a klíčových ukazatelů. 

Obsahuje množství základních údajů o vašich zákaznících, potenciálních zákaznících, probíhajících nabídkách, marketingových kampaních atd. 

Tyto informace ale nestačí jen uchovávat, musíte k nim mít rychlý přístup a na jejich základě se rozhodovat.

Kdo nejčastěji CRM používá?

Můžou to být týmy napříč celou firmou (prodej, marketing, zákaznická podpora, management firmy). Mohou si tak vizualizovat data, vytvářet přehledy výkonu kampaní, to vše lze sdílet mezi sebou a jednotlivými týmy. Každý si zde může vytvořit svůj osobní ToDo list.

Výhody CRM 

Pokud se firmy rozhodnou zainvestovat do CRM , obvykle přemýšlejí o automatizaci běžných úkolů nebo správě kontaktů.

Ale CRM má větší potenciál -  transformovat vaše procesy, rozhodovací procesy a komunikaci:

1. Nahlédnete do svého prodejního kanálu

CRM nabízí široký pohled na celý prodejní kanál. Můžete například vidět, kolik obchodů se v každé fázi procesu nachází a jaká je jejich hodnota. Získáte například přehled nabídek obchodních zástupců. Obchodníkům to pomůže v rozhodování, kterému obchodu věnovat více času.

2. Aktualizace v reálném čase

Na rozdíl od tabulek, které sdílíte na měsíční schůzce, se CRM aktualizuje v reálném čase. Přístup k nejnovějším informacím vám pomůže rychle jednat a činit lepší strategická rozhodnutí. 

3. Zjednodušené sdílení informací

Všechny zainteresované strany mají přístup ke stejným informacím.

Co by mělo dobré CRM umět

Nástěnky jsou součástí většiny CRM, ale některé jsou lepší než jiné. Uvádíme některé funkce, které byste zde měli hledat.

 Přizpůsobení

Vaše týmy by měly mít možnost vidět informace, které jsou pro ně cenné a použitelné – nic víc a nic míň. Přizpůsobitelné CRM panely vám umožňují přístup k datům v reálném čase.  Můžete se soustředit na své hlavní cíle a neztrácíte čas daty, která nejsou pro vás relevantní.

Intuitivní rozhraní

Vaše CRM budou používat členové týmu z různých odděleních s širokou škálou zkušeností – přístup k CRM panelům a jejich interpretace by neměly vyžadovat žádné odborné znalosti. Každý uživatel by měl být schopen snadno najít, pochopit a exportovat data.

Uživatelská oprávnění

Dobré CRM vám umožní udělit různé úrovně přístupu uživatelům v různých rolích. Někteří lidé potřebují oprávnění pouze k zobrazení, zatímco jiní by měli mít možnost data upravovat.


ActiveCampaign CRM automaticky generuje nové leady na základě vyplněného formuláře. Odpovídá na emaily, leady automaticky přesouvá v rámci stage, segmentuje atd. Nabízí zasílání SMS zpráv, integrace sociálních médií, software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM), automatizace a také landing pages, neboli stránky pro sběr kontaktů. Navíc obsahuje nástroj speciálně určený pro tvorbu a provoz časově omezených nabídek. 


Jak postupovat?

 1. Vyberte si správné CRM

Než budete hodnotit řešení, mějte představu o tom, které metriky budou pro vaše CRM reportingy nejdůležitější. Dashboardy samozřejmě nejsou jedinou funkcí, kterou byste měli v prodejním CRM hledat. Důležité jsou možnosti automatizace, správa kontaktů, segmentace kontaktů, odhady prodejů, integrace s dalšími nástroji atd.

2. Nastavte své cíle

Nejlepší CRM dokážou zobrazovat sestavy téměř pro jakoukoli metriku. Panely by měly být rychlým přehledem důležitých informací a nikoliv chaotickou změtí grafů a tabulek. 

3. Definujte svůj prodejní proces

Každá firma používá jedinečný prodejní kanál a proces. Vaše dashboardy by měly odpovídat vašim požadavkům. Pokud například máte různé typy zákazníků, které jste získali z odlišných prodejních kanálů, možná bude vhodné vytvořit samostatnou nástěnku pro každý kanál.  Nebo můžete sledovat svůj obchodní výkon podle skupin produktů, které ve vaší společnosti používáte. 

Potřebujete CRM, které optimalizuje vaše procesy? Využíváte, nebo chcete nově využít e-mail marketing?

ActiveCampaign nabízí velké množství funkcí, pomocí kterých cílíte na zákazníky a umožní vám dosáhnout vyšší konverze. Zjednoduší vám práci díky automatizaci emailové komunikace. 

Kontaktujte nás a náš tým vývojářů vám navrhne řešení na míru.
adela.hricova@davame.cz, tel.: +420 773 660 828