Domů
Sales
Blog
Jaké CRM má nejlepší podíl cena - výkon?
Sales18.04. 2024
Jaké CRM má nejlepší podíl cena - výkon?
Při rozhodování o tom, které CRM vybrat, je klíčové zhodnotit, jaké funkce a vlastnosti potřebujete a jakou cenu jste ochotni zaplatit. Pokud jste nepodcenili fázi přípravy, máte nyní v ruce seznam klíčových funkcí, které od CRM budete požadovat a můžete začít vybírat.
Cenový chaos, jak se v tom vyznat?
Standard, Professional, Enterprise…tři slova, která všichni dobře známe. Většinou prezentována ve formě líbivé cenové tabulky, která nám má pomoc vybrat si nejlepší softwarový tarif. TIP: Ten nejvýhodnější je vždy uprostřed ;)
Postup je jasný, kouknu a vidím: každý plán nabízí hlavní funkce plus nějaké drobné pod čarou a každý další plán odemyká něco navíc. Jasné, stručné a zcela jednoduché, pokud jsem se rozhodl pro řešení od dané značky.
Ovšem problém nastává, když vlastně nevím, které CRM chci. to je teprve oříšek! Počet možností ke srovnání nyní exponenciálně vzrůstá, protože tarify různých firem nejsou identické, ale klíčové funkce jsou krásně, snad i náhodně rozmístěny po všech možných tarifech.
Pokud hledám opravdu nejvýhodnější řešení (poměr cena/výkon), je na čase zahrát si bingo v excelu a hezky si odškrtat dle jednotlivých plánů a značek funkce, které ve svém CRM potřebuji, aby se nestalo, že začnu s nejlevnějším plánem, ale pak zjistím, že další pro mě klíčová funkce je až v plánu “enterprise”. Nebo s tím ještě chvilku počkejte, protože jsme to udělali za vás.
Průzkum ceny dle funkcí
Vybrali jsme ty nejžádanější funkce CRM a prozkoumali cenové plány několika z nejrozšířenějších CRM systémů, abychom zjistili, kolik zaplatíte za jejich odemknutí (jaký plán musíte mít, aby vám byla k dispozici). Díky tomu jsme schopni celkem spolehlivě říci, který CRM systém nejlépe vychází v poměru cena/výkon.
Mezi nejžádanější funkce CRM patří:
Správa zakázek v pipeline
Synchronizace kalendáře
Synchronizace e-mailů
Emailové šablony
Povinná pole
Reporting
Automatizace
Uživatelská oprávnění
CRM systémy, které jsme srovnávali:
Hubspot
Salesforce
Zendesk
Pipedrive
Monday
Pozn. Všechny ceny jsou uvedeny v případě měsíčního předplatného za 1 uživatele. Přepočteny kurzem 1 USD = 24 Kč.
Výsledek průzkumu - Kolik zaplatíte za danou funkcionalitu (jaký plán musíte mít)? (Cena za 1 uživatele / měsíc)
HubSpot
Placené plány HubSpotu jsou rozděleny do kategorií Marketing, Sales, Customer Service, Content, Operations a Commerce. Ceny se pohybují od 23 do 2000 dolarů za měsíc v závislosti na rozsahu poskytovaných služeb. Nás však nyní zajímají hlavně jejich cenové plány v rámci Sales (CRM).
Tyto měsíční plány začínají na 480 Kč a obsahují pouze základní funkce jako je správa zakázek a synchronizace kalendáře a e-mailů. Pro rozšíření na funkce jako je reporting a automatizace si však připlatíte. Budete potřebovat 2 400 Kč až 3 600 Kč měsíčně / uživatele ve vyšších plánech.
Salesforce
Salesforce má cenové plány rozdělené do čtyř hlavních kategorií: Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud a Commerce Cloud. Zde se opět zaměřujeme hlavně na Sales. Ceny začínají na 25 dolarech za uživatele měsíčně a mohou se zvyšovat v závislosti na požadavcích zákazníka a rozsahu poskytovaných funkcí. Například Marketing Cloud plány začínají na 1 000 dolarech měsíčně a zahrnují funkce jako je automatizace marketingu a správa sociálních médií.
Základní funkce získáte za 600 Kč měsíčně v rámci nejlevnějšího plánu. Pro rozsáhlejší využití jako jsou automatizace a reporting, se ceny pohybují kolem 1 920 Kč až 3 960 Kč měsíčně / uživatele.
Zendesk
Zendesk se zaměřuje na poskytování efektivního zákaznického servisu, ale jejich CRM nabízí také širokou škálu funkcí. Jejich ceny se pohybují od 600 Kč za základní funkce až po 3 576 Kč za pokročilejší funkce jako je reporting a uživatelská oprávnění v rámci vyšších úrovní předplatného.
Pipedrive
Pipedrive nabízí čtyři hlavní cenové plány: Essential, Advanced, Professional a Enterprise. Ceny začínají na 24 EUR za uživatele měsíčně a postupně rostou v závislosti na obsahu a rozsahu poskytovaných funkcí. Plán Advanced zahrnuje například individuální dashboardy a integrace e-mailů třetích stran, zatímco plán Enterprise nabízí přístup k API rozhraní a pokročilé zabezpečení.
Pipedrive se vyvíjí jako silný konkurent v oblasti CRM, nabízející příznivé ceny a robustní funkce. Jejich cenová politika začíná na 600 Kč za základní funkce. Zde není moc velký rozdíl oproti ostatním CRM řešením. Ovšem s možností rozšíření na funkce jako je automatizace a reporting za 1000 Kč až 2000 Kč měsíčně se Pipedrive jeví značně výhodnější. Nijak se netajíme tím, že i díky tomu máme Pipedrive opravdu rádi.
Monday.com
Monday.com je spíše platforma pro správu projektů, ale nabízí také funkce Sales CRM, které jsou hojně užívané. Jejich cenová politika je založena na počtu uživatelů a začíná na 1 008 Kč za základní funkce. Zde si trošku připlatíte, protože Monday.com nabízí plány pouze v balíčkách pro určitý počet uživatelů. Musíte si tedy koupit aspoň 3 seaty po 15 EUR za uživatele (Celkem začínáte na 45 EUR / měsíc). V našem testu jsme počítali s průměrnou cenou za 1 uživatele v případě 8 uživatelů.
V rámci testu tedy základní funkce na 1 uživatele na měsíc získáte za 600 Kč, pokročilejší už za 1008 Kč. Pro některé funkce, jako povinná pole a správu uživatelských rolí, které ostatní služby běžně nabízejí musíte kontaktovat jejich obchodní oddělení, které vám sdělí individuální nabídku.
Vítěz poměr cena/výkon
Pokud se spokojíte s úplně nejzákladnějšími funkcemi, jako je synchronizace kalendáře a správa zakázek, bude pro vás vítězným CRM Hubspot, který nabízí základní plán za 480 Kč / měsíc / uživatele.
Pokud však plánujete využívat pokročilejší funkce, tak se jako nejvýhodnější jeví Pipedrive, který má vůči náročnějším uživatelům výrazně vstřícnější cenovou politiku. Za nás je tedy jasným vítězem v poměru cena/výkon.
Chcete vědět, zda je Pipedrive tou správnou volbou pro vaši firmu? Ukážeme vám, jak si bude s vaším podnikáním rozumět.
Spojíme se s vámi, projdeme vaše procesy a řekneme vám, jak věci dělají úspěšné firmy. Pokud vás to zaujme, ukážeme vám, jakpostupovat a pomůžeme s celým procesem vaší digitální transformace.