Kterou licenci Pipedrive zvolit? 5 funkcí pro správné rozhodnutí

Nejčastější otázka u Pipedrive je, jakou licenci si má firma pořídit. Pipedrive nabízí 5 plánů a liší se nejen cenou, ale hlavně funkcemi. Těch funkcí je opravdu velká spousta a málokdo se v nich v Česku vyzná. Proto jsem udělal malý seriál, ve kterých představím rozdíly mezi tarify. Vybral jsem 5 funkcí, podle kterých byste měli rozhodnout, zda si vyberete essential, advanced, professional, power nebo enterprise plán. Přečtěte si článek, nebo si pusťte videa. Nebo to zkombinujte.

5 funkcí, podle kterých si vyberete ten správný plán Pipedrive

Pokud si chcete ale vybrat sami, zde je zmíněných 5 funkcí:

  1. Customizace Pipedrive pro váš byznys
  2. E-mailing
  3. Automatizace
  4. Reporting
  5. Uživatelská oprávnění

Každá firma je jiná, a proto doporučuji kontaktovat nás v Dáváme a my vám rádi poradíme, který plán vybrat přesně pro vás. Nebo si od nás nechte jen posvětit váš výběr pro dobrý pocit.

1. Customizace Pipedrive pro váš byznys

Prvním důležitým faktorem výběru je možnost si uzpůsobit Pipedrive k obrazu svému, respektive pro svůj byznys. Kromě funkcí, které máte standardně ve všech plánech (úprava nástěnky, vytvoření různých aktivit, atp.), tak se to projevuje prostřednictvím vlastních polí.

Vlastní pole jsou pole, která si vy přidáte, a sbíráte do nich data. V rámci Essential plánu můžete jen vytvářet pole, která můžou nabývat různých hodnot - text, číslo, datum, atd.

U Advanced plánu můžete označit pole jako důležité, to znamená, že obchodníkovi svítí nahoře a nabádá ho k vyplnění.

U Professional plánu máte ty podstatné věci:

Označení pole jako povinné - bez jeho doplnění se obchodník nepohne dál. Systém ho například nepustí vyhrát nebo prohrát deal. Vy tak máte vždy doplněné podstatné věci.

Dále určujete, jestli je pole v dané nástěnce a v dané fázi viditelné nebo ne. Tím si udržujete přehlednost systému.

Dalším benefitem je možnost sdružovat pole do chlívečků, takže můžete například definovat, kdo co vyplňuje.

A pak poslední u professional plánu je vlastnost pole, že je read-only, tedy pouze ke čtení. To se hodí především v marketingu, kdy obchodník ani omylem nezmění například zdroj dealu.

Power a Enterprise už kromě limitů nenabízejí nic navíc u vlastních polí.

Co se týká limitů, tak jen Essential plán má ty limity hodně nízké. Od Advance plánu už jsou dostatečné pro firmu.

Otevřené dealy znamenají počet (pouze) otevřených dealů - vyhrané nebo prohrané dealy se nepočítají.

Počet polí znamená počet vlastních polí na úrovni dealu, osoby, organizace a produktu.

2. E-mailing

Pipedrive je jediné CRM, které umí synchronizovat oboustranně e-mailovou komunikaci k obchodnímu případu bez nutnosti ručního zásahu (přiřazování k dealům, zadávání speciální e-mailové adresy do bcc, a podobné nesmysly).

Už jen kvůli tomuto benefitu je dobré mít Pipedrive. Veškerou e-mailovou komunikaci máte zaznamenanou a to ať už posíláte e-maily přímo z Pipedrive, nebo svou oblíbenou cestou (z outlooku, z inboxu, z mobilu,...).

Oboustranná synchronizace je k dispozici až od plánu Advanced a výš. To znamená, že v případě Essential plánu máte smůlu.

Kromě posílání e-mailů včetně odesílání šablon s vnořenými poli (pole, která se doplňují dle zadaných dat v Pipedrive, například oslovení) a sledování otevřenosti e-mailů, umí Pipedrive i hromadnou korespondenci nebo sekvenční e-maily.

Od plánu Professional navíc můžete synchronizovat dva e-mailové účty. (U Power plánu 3, u Enterprise 5). To platí i pro výběr z různých podpisů v patičce e-mailu.

3. Automatizace

Toto už je dneska povinnost CRM systémů. Pipedrive umožňuje automatizace, stejně jako u e-mailingu, od tarifu Advanced a vyššího.

Automatizace se hodí na vytváření automatických aktivit obchodníkům, přiřazování dealu, odesílání předdefinovaných e-mailů zákazníkům a mnoho dalšího.

Díky nim šetříte vy i váš obchodník čas, který se dá věnovat samotnému zákazníkovi.

Částečně sem spadá i funkce SmartDocs, tedy generování dokumentů ze šablon. Ta je od Professional plánu zdarma, u Advanced plánu se dá nicméně dokoupit. Můžete tak generovat dokumenty, posílat je zákazníkovi a rovnou je nechat online podepsat.

4. Reporting

Tady si vybíráte, zda vám stačí základní reporty - tj. kolik jste vyhráli dealů, kolik udělal obchodník zavolání, jak dlouho trval sales proces, kolik a proč jste prohráli obchodních případů atp. Základní reporty dostanete v plánu Essential a Advanced.

Rozšířené reporty pak obsahují tarify Professional, Power a Enterprise. V čem jsou lepší? V reportech můžete využívat vlastní pole - například segmentovat data dle výše marže nebo lokality dealu.

Dále v rámci rozšířených reportů můžete vytvářet cíle pro firmu, týmy či jednotlivce a vidět, jak dané cíle plní.

Poslední výhodou rožšířených reportů je forecasting budoucích příjmů - tedy kolik se toho uzavře nejspíš v blízké budoucnosti.

5. Uživatelská oprávnění

V Pipedrive máte možnost vytvářet skupiny oprávnění a skupiny viditelnosti. 

Skupiny oprávnění definují, jestli člen skupiny může přidávat nové obchodní případy, mazat firmy, slučovat osoby, apod.

Skupiny viditelnosti říkají, jestli člen skupiny může daný deal a jeho data vidět - vidím jen své věci, vidím své věci a lidí na stejné úrovni, vidím své i podřízených, vidím vše.

U Essential a Advanced máte pouze výchozí skupiny. U oprávnění rozhodujete, zda je uživatel Administrátor nebo Běžný uživatel - a těmto skupinám definujete oprávnění. U viditelnosti jen definujete, jak to budou mít všichni nastavené.

U Professional plánu máte navíc 2 skupiny oprávnění a 3 skupiny viditelnosti, u Power 10 a 15 a u Enterprise neomezeně. Výhodou je, že u Professional i Power si můžete dokupovat balíčky oprávnění nebo viditelnosti dle potřeby.

6. Shrnutí

Z naší osobní zkušenosti si české firmy volí mezi Advanced plánem a Professional plánem. Většina následně končí u professional plánu. A proč? Základem je synchronizace e-mailů, ta je k dispozici až advanced plánu. Professional plán ale vyhrává vlastními poli (povinná pole, určení viditelnosti polí, read-only) a pak také uživatelskými oprávněními (u týmu 10+ obchodníků už potřebujete rozlišovat minimálně viditelnost).

Potřebujete poradit plán přímo pro vás, neváhejte nás kontaktovat.


Mohlo by vás také zajímat

Průvodce výběrem a implementací ideálního CRM pro vaši firmu

Průvodce výběrem a implementací ideálního CRM pro vaši firmu

Nenechte se zaskočit výběrem správného CRM pro váš podnik. Pomocí našeho krátkého průvodce překonejte všechny výzvy a dosáhněte dokonalého CRM pro váš růst! Připravili jsme pro 10 praktických rad, které Vám ukáží cestu, jak vybrat ideální CRM právě pro vás.

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM systém? Jak ho vybrat? A pro jakou firmu se nejlépe hodí?

Souhrn všech podzimních novinek v Pipedrive (2023)

Souhrn všech podzimních novinek v Pipedrive (2023)

Přehled všech novinek v Pipedrive v druhém pololetí roku 2023. A není toho málo. Podívejte se - určitě se něco bude hodit.

Novinka v Pipedrive: Úprava zobrazení karty dealu

Novinka v Pipedrive: Úprava zobrazení karty dealu

Novinka, po které volali zákazníci Pipedrive CRM. Změňte si to, co se zobrazuje na kartě dealu.