Jak dlouho trvá zavedení Pipedrive CRM do firmy?

Nový firemní software je pro každou organizaci výzva. Jak je to u Pipedrive CRM? Jak dlouho trvá jeho zavedení a fungování? Z naší zkušenosti trvá zavedení Pipedrive od 2 do 8 týdnů. Záleží především na velikosti firmy a také na zvoleném přístupu.

Upozornění - Pipedrive lze nastavit během pár hodin - v tomto článku se ale zabýváme kompletním procesem od zadání až po reporting a to si nějaký čas vezme.

Hlavní fáze zavedení Pipedrive CRM

Abyste zavedli CRM do firmy, projdete si těmito fázemi:

  1. Definování potřeby a hlavně vlastních procesů
  2. Nastavení CRM systému
  3. Import dat
  4. Otestování zvolenými uživateli
  5. Zaškolení obchodníků a dalších uživatelů
  6. Nastavení reportingu
  7. Rozšíření díky automatizacím a integracím

1. Definování potřeby a vlastních procesů

Hodně firem to prý má, ale málokdy jsem to viděl. Firmy si myslí, že mají definice hotové, ale spíš jen znají to, jak to ve firmě chodí. A často to každý zná ze svého úhlu pohledu.

Je potřeba si na začátku říct, k čemu mi má CRM sloužit, proč ho zavádím. Na to pak navazuje kdo ho bude používat a jak. Aby bylo možné systém nastavit a přejít tak k bodu dva, je potřeba mít sepsaný obchodní proces - nebo prostě to, jak firma vydělává peníze. Tady pozor - obchodní ředitel si myslí, že obchod nějak funguje, ale pak často narazíme na to, že obchodníci nám popisují úplně jinou realitu procesu uzavření obchodu. Mluvte s obchodníky.

Tento proces trvá 1-10 pracovních dní.

2. Nastavení CRM Pipedrive

Nastavení CRM může být trvat krátce, ale může zabrat i dny. V tomto je dobré využít partnera CRM Pipedrive - například Dáváme, jakožto největšího Pipedrive partnera ve střední Evropě. Partner vám dokáže nastavit systém bez nacházení slepých uliček. Zároveň přesně bude vědět, jak Pipedrive ve vašem případě používat a naučí vás to.

Můžete si Pipedrive nastavit i sami. Pokud chcete radu, co vše je potřeba nastavit a co byste měli mít, tak tady je to naprosté minimum:

  • nastavení obchodní nástěnky (pipeline) - tady doporučujeme maximálně 7 fází (stages) a maximálně 30 dealů v jedné fázi
  • nastavení vlastních polí u dealů, osob a organizací - u osob určitě udělejte oslovení v 5.pádu, bude se hodit, u organizací určitě přidejte IČ
  • nastavení aktivit - nejspíš si vystačíte se zavoláním a schůzkou, případně s úkolem, ostatní aktivity můžete vymazat, aby nepřekážely
  • nastavení důvodu ztráty obchodního případu - zde nedávejte možnost "přidat jiné" 
  • synchronizace účtu s emailem, kalendářem a případně i kontakty

U větších týmů nezapomínejte na různé možnosti oprávnění a taky různé nastavení nástěnek pro týmy z různých zemí či různých oddělení firmy.

Tato část trvá 1-5 pracovních dní.

3. Import dat

V Pipedrive je možnost data importovat buď z jiného CRM, nebo přes excel/csv soubor. Import nezabere moc času sám o sobě. Před samotným importem byste si měli udělat vlastní domácí úkol - očistit importovaná data. Tady je myšleno - nemít duplicity, mít správné údaje u daných lidí a firem, importovat správně obchodní případy, mít připravené produkty a další.

Import zabere pár (desítek) minut. Čištění dat je ale často aktivita trvající dny i týdny.

Některé firmy začínají ale naprosto od nuly. V tom případě můžete tento krok přeskočit.

4. Otestování zvolenými uživateli

V některých případech si firmy testují Pipedrive jen mezi pár vybranými uživateli a až poté jej rozrolují na všechny obchodníky ve firmě.

Tento přístup má výhodu v tom, že se vybraná osoba naučí s Pipedrive, získá první zkušenosti, bude vědět, jak obchod vést a uzavírat. Zároveň pomůže s úpravou systému před samotným spuštěním pro všechny. 

Jakmile získají přístup všichni obchodníci, je potřeba mít vychytané využívání, abyste je nemuseli znovu a znovu přeškolovat. V tomto vybraná osoba či osoby pomůžou. Ostatní lidi jsou pak také zaškoleni těmito vybranými.

Některé firmy tento krok vynechávají a rovnou to spustí pro všechny.

Testování zvolenými uživateli trvá většinou 2 týdny až 2 měsíce.

5. Zaškolení obchodníků a dalších uživatelů

Zaškolení trvá většinou pár hodin 1-3 hodiny. Pipedrive je velmi intuitivní a lidé jsou naváděni samotným rozhraním k využivání funkcí. Tady ale doporučujeme mít připravené jak školicí video pro nové obchodníky, tak i papírový manuál, jak Pipedrive používat.

Díky tomu mají všichni obchodníci správnou znalost CRM a využívají ho naplno a správně.

Máte-li v Pipedrive i další uživatele (zákaznická podpora, accounti, lidé z financí), tak je potřeba postupovat stejně jako u obchodníků - včetně nahrání videa a vytvoření materiálů, jak systém používat. Ušetříte si tak hodně starostí a nervů.

Tvorba materiálů trvá 1-3 dny.

6. Nastavení reportingu

Reporting je podstatná součást CRM Pipedrive. Díky němu můžete mít přehled o firmě, o obchodě i o samotných obchodnících. Hodí se jak na porady vedení, tak i na pravidelné meetingy obchodníků a obchodního ředitele. 

Nastavením reportingu se zabývám ve webináři - doporučuji si jej pustit.

A co se týká nastavení - vytvoření dashboardů je otázka 1-2 dní. Co ale trvá nejdéle, je samotný sběr dat. Proto doporučujeme nastavovat reporting nejdřív 14 dní od začátku využívání, často nastavujeme reporting ale až 2, 3 měsíce po využívání Pipedrive všemi uživateli.

7. Rozšíření díky automatizacím a integracím

Tento bod následuje běžně až s odstupem pár měsíců od začátku využívání Pipedrive. Díky automatizacím se dá ušetřit spousta aktivit obchodníka. Ten tak získá víc času na samotný obchod. Co se integrací týká - tak ani Pipedrive není všemocný a nenabízí některé funkce, které jiné systémy mají. Pipedrive se zaměřuje jen na to, v čem je nejlepší - Customer Relationship Managementu. Ostatní aplikace je možné s Pipedrive propojit. Jedná se především o nástroje pro fakturace, projektový management či tvorbu nabídek a smluv.

Potřebujete-li pomoci se zavedením Pipedrive do firmy, kontaktujte nás. Nebo můžete Pipedrive sami rovnou vyzkoušet.


Mohlo by vás též zajímat

Kterou licenci Pipedrive zvolit? 5 funkcí pro správné rozhodnutí

Kterou licenci Pipedrive zvolit? 5 funkcí pro správné rozhodnutí

Který plán Pipedrive CRM vybrat pro vaši firmu? Tady je 5 funkcí, které to rozhodnou za vás.

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM systém? Jak ho vybrat? A pro jakou firmu se nejlépe hodí?

Souhrn všech zimních novinek v Pipedrive (2023/2024)

Souhrn všech zimních novinek v Pipedrive (2023/2024)

Co nám Pipedrive nadělil k opožděným Vánocům? Souhrn novinek, které by vám určitě neměly utéct.

Pipedrive získal 100 tisíc zákazníků!

Pipedrive získal 100 tisíc zákazníků!

Už více než 100 tis. firem nyní používá Pipedrive. Je to obrovský milník v jeho historii. Pipedrive je ceněn zejména pro svou jednoduchost a přizpůsobitelnost požadavkům jednotlivých uživatelů.