Když Pipedrive nestačí - pokročilejší alternativy k funkcím Pipedrive (1/2)

Pipedrive je nejlepší CRM pro malé a střední firmy. Kromě hlavních CRM funkcí má i další, které obchodníci mohou využít. Příkladem může být chatbot, formuláře pro sběr poptávek, domlouvač schůzek nebo nástroj pro projektové řízení. Jelikož se nejedná o klíčové funkce CRM systémů, tak jsou tyto funkce v základní, ale funkční podobě.

Pro většinu obchodníků jsou tyto funkce dostatečné. Pokud ale zjistíte, že vám daný nástroj přináší hodnotu a že ho chcete rozvíjet, je lepší sáhnout pro aplikaci přímo k tomu určené. Pojďme se podívat na důležité funkce Pipedrive, které ale specializované aplikace zvládnou lépe.

Z našeho vlastního fungování:

Začali jsme s live chatem na našem webu díky Pipedrive. Nasadili jsme během pár minut tuto aplikaci na našem webu. Během pár dní jsme zjistili, že to generuje značné množství poptávek nebo to pomáhá ke konverzi = je to pro nás důležité.

Pipedrive nicméně měl funkci omezenou pouze na své prostředí - operátor musel sedět u Pipedrive a kontrolovat, zda nepřišla nová konverzace. Toto jsme potřebovali zlepšit - dát operátorům možnost se přihlásit přes mobilní aplikaci, aby mohli odpovídat kdykoliv, a také dostávat efektivnější notifikace - na mobilu i na desktopu. Proto jsme přešli na český Smartsupp. Aplikace určená přímo pro live chat, která nám dala tyto možnosti a mohli jsme ji i napojit do Pipedrive. 

Pipedrive Scheduler (Plánovač schůzek)

Jako alternativa pro Pipedrive Scheduler se nabízí aplikace Calendly - nástroj, který je lídr v oblasti domlouvání schůzek. Výhodou Calendly je možnost SMS notifikací před schůzkou, vlastní thank-you stránky (stránka, která se objeví po domluvení termínu) a také limitace množství schůzek v daný den. Naopak ve prospěch Pipedrive Scheduleru mluví přímá integrace s Pipedrive, tzn. vytváří se vám rovnou aktivita v Pipedrive.

Calendly hlavně využijete, pokud chcete plánovač schůzek i pro jiné akce než jen meetingy se zákazníky (například s interními zaměstnanci, partnery, dodavateli, atp.).

Pipedrive Automatizace

Pokud potřebujete udělat základní automatizace - když se vytvoří nový deal, pošli zákazníkovi e-mail - tak Pipedrive Automatizace jsou dostatečné. Dokáží navíc i věci jako: když zákazník odpoví na e-mail, vytvoř mi aktivitu a posuň deal do další fáze.

Nicméně náročnější automatizace už tam neuděláte. Abyste například vypočítali provizi za obchod nebo spustili automatizaci týden před výročím smlouvy, musíte použít alternativu - a nejlepší je pro tyto případy platforma Make.com. V té dokážete odbavit téměř jakoukoliv automatizaci a jste schopní i vytvořit napojení na další služby (bankovní účet, fakturační systém, projet management tool, ...).

Pipedrive Formuláře

Pipedrive Formuláře jsou opravdu jen základ pro to, co skutečně potřebujete. Jejich výhoda je jasná - jednoduchý formulář přímo napojený do Pipedrive. Když jej někdo vyplní, rovnou se vám vytvoří deal, osoba, organizace. Pokud vám to stačí, využijte tyto Formuláře.

Limitace Formulářů jsou ale velké:

  • ve formuláři můžete využít jen pole, které už máte i jako vlastní pole v Pipedrive
  • vytváření podmínkových scénářů neexistuje (když odpovím A, tak se mi otevřou otázky pro bližší info k A)
  • nemůžete využít skrytá pole
  • nemůžete předvyplňovat pole dle již získaných dat (ať už z Pipedrive nebo odjinud)
  • nelze využít analytiku pro měření konverzí (kromě měření přes thank you page)
  • nelze napojit na platební bránu

Jako alternativu je možné využít Typeform nebo Jotform, které mají přímo integraci - instalovat můžete přímo z Pipedrive marketplace. Díky nim můžete vytvořit mnohem atraktivnější uživatelskou zkušenost, zvýšit konverze vyplnění a nebo si nechat i zaplatit za schůzku.

Pipedrive Live Chat a Chatbot

Jak už bylo napsáno výše, Live Chat a Chatbot přímo v Pipedrive jsou super nástroje, pokud je chcete vyzkoušet na svém webu. Díky tomu můžete levně a hlavně rychle zjistit, zda se vám daná funkce vyplatí. Chatbot funguje jako scénář s předdefinovanými odpověďmi a možností sbírat informace, Livechat funguje jako nástroj pro komunikaci návštěvníka stránek s živým zaměstancem firmy.

Alternativou k oběma funkcím může být brněnský Smartsupp. Ten umí nahradit Chatbota - dokážete specifikovat různé obsahy chatbota s ohledem na navštívený web, datum a čas návštěvy webu a další faktory. 

Mnohem více jej ale využite pro živou komunikaci s návštěvníky webu - díky propracovanější platformě pro desktop i mobilní zařízení jste schopní velmi rychle odbavovat návštěvnické dotazy. Zároveň zde existuje efektivní notifikace o nové konverzaci - ta v Pipedrive naprosto chybí, tam musíte být přihlášeni a mít v jedné záložce prohlížeče Live Chat otevřený.

Alternativy k dalším funkcím Pipedrive najdete v druhé části tohoto článku.


Mohlo by vás též zajímat

Kterou licenci Pipedrive zvolit? 5 funkcí pro správné rozhodnutí

Kterou licenci Pipedrive zvolit? 5 funkcí pro správné rozhodnutí

Který plán Pipedrive CRM vybrat pro vaši firmu? Tady je 5 funkcí, které to rozhodnou za vás.

Souhrn všech zimních novinek v Pipedrive (2023/2024)

Souhrn všech zimních novinek v Pipedrive (2023/2024)

Co nám Pipedrive nadělil k opožděným Vánocům? Souhrn novinek, které by vám určitě neměly utéct.

Aplikace, které se vyplatí sledovat v roce 2024

Aplikace, které se vyplatí sledovat v roce 2024

Ty nejlepší aplikace, které pomohou posunout vaše podnikání v roce 2024.

Cold emailing aneb jak vyzrát na studené e-maily

Cold emailing aneb jak vyzrát na studené e-maily

Potřebujete se dostat do firmy? Co zkusit email? Možná si řeknete, že doba už není moc emailová. S tím se nedá úplně souhlasit. Ano, všichni dostávají hromady emailů. Některé končí ve spamu, jiné v koši. Ale pokud jste dostatečně vytrvalí, tak i na váš email můžete dostat odpověď.