Jak zjistit zdroj leadu u konkrétní poptávky?

V Dáváme máme puštěné výkonnostní marketingové kampaně na Googlu, Facebooku, Instagramu a Linkedinu. Utrácíme desítky tisíc měsíčně. A dlouhou dobu jsem neměl spolehlivá data o tom, které reklamy a u kterých zdrojů jsou nejlepší a co nám vlastně vydělává peníze.

Pokud vám chodí desítky až stovky leadů každý měsíc, měli byste si přečíst tento článek a začít měřit.

Co je potřeba měřit?

Nestačí mi pouhá informace, že mi minulý měsíc přišlo 10 leadů z Googlu, 30 leadů z Facebooku, 5 leadů z Instagramu a 7 leadů z Linkedinu. Tato informace sama o sobě není zas tak cená. Říká, kolik poptávek získávám a odkud. Neříká ale vůbec nic o kvalitě!

Bohužel všechny oslovené marketingové agentury v Česku, se kterými jsem se potkal, mi dokázaly nabídnout právě jen tyto statistiky. Ukážou vám data z Google Analytics. A tam vidíte pouze tu kvantitu rozdělenou podle zdrojů.

Já chci ale vědět, kolik z těch příchozích poptávek z Googlu nebo Facebooku se nakonec přeměnilo na skutečný byznys.

Přiřazení zdroje poptávky k poptávce samotné

Abyste byli schopni vyhodnotit, který kanál je pro vás nejlepší (a tedy vyplatí se do něj nejvíce investovat), potřebujete propojit informaci o zdroji poptávky se samotnou poptávkou.

Vím, že Maruška, Honza, Kristýna, Filip a Jakub přišli přes placené vyhledávání na Googlu, František, Hanka a Julie přišli z Facebookové reklamy. Po měsíci navíc vím, že jsem z první skupiny neudělal obchod s nikým a ze druhé jsem uzavřel 2 obchody ze 3.

Dokáže tedy spočítat to nejdůležitější:

  • Kolik mě stojí lead na Googlu, jakou má tento kanál konverzi a kolik přináší byznysu
  • To stejné zjistím i na Facebooku, Instagramu a Linkedinu.

A já mám pak report v podobné podobě.

Díky tomu se můžu rozmyslet, kolik další měsíc utratím na Googlu, kolik na Facebooku a kolik dám do reklamy úplně jinde.

Výhody systému

Toto měření se dá uplatnit na jakoukoliv výkonnostní kampaň. Je jedno, jestli používáte Google, Facebook, Linkedin, web Hospodářských novin, Heuréku, Tiktok. Díky měření zdroje leadu přímo u leadu jste schopni mít kvalitní statistiky.

Navíc se dá propojit zdroj leadu k jakémukoliv CRM. My to posíláme rovnou do Pipedrivu.

Máte zájem o podobný systém - napište mi tomas@davame.cz nebo vyplňte formulář na webu Dáváme. Našim zákazníkům Pipedrive CRM nabízíme tuto funkci za 5.000,-/měsíčně.

Pokud utrácíte alespoň 30.000,-/měsíčně na různých kanálech, rozhodně se vám tato investice rychle vrátí.


Mohlo by vás taky zajímat

Jak rozdělovat leady obchodníkům?

Jak rozdělovat leady obchodníkům?

Jak nejlépe rozřazovat poptávky mezi váš obchodní tým? Jaké parametry vzít v potaz? A jakou metodu zvolit?

Jak dostat poptávky z webu do vašeho CRM?

Jak dostat poptávky z webu do vašeho CRM?

Novou poptávku z webu je potřeba obsloužit co nejdříve. Podívejte se, jak leady dostanete z webu do svého CRM systému.

Příliš mnoho poptávek? Máme řešení nejen pro dodavatele tepelných čerpadel a fotovoltaiky

Příliš mnoho poptávek? Máme řešení nejen pro dodavatele tepelných čerpadel a fotovoltaiky

Toto je problém, který trápí většinu firem v oblasti fotovoltaiky a ekologickeho řešení energií. Přitom 90 % práce je administrativa, kterou lze automatizovat. Firmy tak získají více času pro řešení většího počtu zakázek.

CRM pro startup - digitálně hned od začátku

CRM pro startup - digitálně hned od začátku

Startupy jsou firmy, které používají moderní nástroje, aby byly co nejefektivnější. Ústřední roli v tomto ekosystému hraje CRM systém. Jak vybrat CRM systém pro startup? Na co se dívat? A které jsou nejlepší CRM systémy pro startupy? Pojďme se podívat.