Jak dostat poptávky z webu do vašeho CRM?

Základem každé firemní webové stránky by měl být kontaktní formulář. Pokud už někdo na vaši stránku zavítá, dejte mu možnost se s vámi spojit. Pojďme se podívat na možnosti, jak přidat na web formulář. Tímto formulářem budete sbírat poptávky na vašem webu. A rovnou pošleme poptávky do vašeho CRM systému.

Co se v tomto článku dozvíte?

  1. Jaké využít formuláře
  2. Kam s daty po vyplnění
  3. Jaký další krok udělat, abyste měli větší šanci na uzavření obchodu s poptávajícím

1. Formuláře na trhu

Potřebuji formulář na web - to je běžné zadání u tvůrců webu. Můžete si nechat vlastní formulář naprogramovat. Ale pozor na to - budete-li chtít cokoliv v budoucnu změnit, musíte kontaktovat tvůrce a ten vám to upraví. Praktičtější varianta je vybrat některý z nástrojů, ve kterém si můžete formulář sami "naklikat" a v budoucnu upravovat dle nových potřeb.

Příkladem můžou být služby typu Cognitoform, Jotform, Typeform, Formstack a další. Všichni poskytují verzi zdarma do určitého počtu odpovědí. Pokud tedy neočekáváte tisíce poptávek týdně, nemusíte nic platit.

Zaregistrujte se a vytvořte si svůj první formulář.

Délka formuláře, počet a typ polí záleží na zvážení - většina formulářů se pohybuje od 4 do 12 polí. Můžete použít také vícestránkové formuláře - více o tom v tomto článku.

Jakmile budete mít formulář hotový, přejděte na možnosti sdílení - hledejte skript pro "embedování" na váš web. Tento script následně vložte do webu nebo požádejte svého webmastera, aby vám ho tam přidal.

Skript vypadá nějak takto:

Formulář máme úspěšna na webu.

2. Kam s daty po vyplnění

Po vyplnění formuláře si můžete nechat zaslat výsledek do emailu. Tak se to dělalo dříve. Nicméně dnes už je určitě důležité, aby se vám vyplěné formuláře, resp. samotné odpovědi někde ukládaly. Lehčí variantou je například tabulka v Google Sheetu (Google Tabulkách v češtině). Lepší variantou je si nechat posílat data rovnou do vašeho CRM (customer relationship management systému, neboli systému řízení vztahu se zákazníkem).

Napojení na google tabulky nabízí rovnou aplikace, ve kterých vytváříte formulář. Napojte si formulář na váš google účet a rovnou si tam vytvořte odpovědní tabulku. Rozhodně si ale nechtejte posílat i data do emailu. Znáte se - budete otvírat tabulku tak 1x týdně a to ještě kdoví. Když vám to ale přijde do emailu, můžete reagovat okamžitě nebo alespoň druhý den.

Pro vložení do CRM systému je vhodné použít aplikaci Make. Pokud ještě nemáte účet, vytvořte si ho zde. A rovno vytvořte svůj první scénář.

Data jsme dostali do CRM. A co nyní?

3. Další kroky, abyste úspěšně uzavřeli obchod

Jakmile vám přijde nový záznam do CRM systému, je nutné vytvořit aktivitu odpovědné osobě (obchodníkovi, obchodnímu řediteli, majiteli firmy, atp). K tomu můžeme opět využít Make. Nebo máte-li Pipedrive, můžete využít jeho automatizační platformu. Ukázka obou variant je zde.

Pokud je váš obchodní tým větší a potřebujete rozdělovat poptávky mezi obchodníky, tak zvolte některou z variant rozdělování. Díky tomu zvýšíte pravděpodobnost úspěchu uzavření obchodu. Celý článek o rozřazování naleznete zde.

A poslední, neméně důležitý úkol, je poslat poptávajícímu upozornění, že jste poptávku přijali a budete se jí věnovat. Opět je možné využít Make nebo automatizace Pipedrive. Poděkujte za dotaz. Uvidíte, že poptávající to ocení.