Mají vícestránkové formuláře horší konverzi?

Potřebujete na své webové stránky umístit formulář pro získávání informací od potenciálních zákazníků? Takzvané leadové formuláře můžou mít různé podoby. Na trhu je spousta aplikací, které vám s tím můžou pomoci - Cognitoform, Formstack, Jotform nebo Typeform. Jedním z hlavních faktorů výběru by měla být forma formuláře - jednostránkový či vícestránkový formulář.

O vícestránkových formulářích se říká, že mají horší konverzi (míň zákazníků je vyplní až do konce) - je to pravda?

Příklad jednostránkového formuláře

Příklad vícestránkového formuláře

Jaký je rozdíl?

Jednostránkový formuláře mají výhodu toho, že zákazník přesně vidí, kolik toho musí vyplnit. A neztrácí se v průběhu vyplňování. Na druhou stranu vícestránkové formuláře vyplňuje zákazník postupně a nemusí to být pro něj odrazující hned od začátku zvláště pokud má formulář desítky polí.

Kdy použít jednostránkový

Jednostránkový formulář využijte vždy pro získání základních informací o potenciálním zákazníkovi. Jednoduchá poučka praví, že čím míň polí člověk vyplňuje, tím ochotněji to vyplní. Na druhou stranu více polí vyplněných zákazníkem znamená kvalitnější lead. V B2B lead gen formulářích je běžnou praxí vyplňování telefonního čísla jako povinný údaj. Naopak u B2C často potřebujete jen email.

A kolik polí použít u lead gen formuláře? U jednoho příkladu změnili počet polí z 11 na pouhé 4. A konverze se zvýšila o 160 %. Obecně se doporučuje používat maximálně 5 polí k vyplnění.

Zvýšit konverzi uzavření obchodu můžete také tím, jak rychle na lead zareagujete. Pokud zareagujete do 5 minut od odeslání formuláře, zvyšujete konverzi až 9x! Tady doporučujeme vždy využít automatizaci, která se postará o reakci i v době, kdy nepracujete (večer, o víkendu, o svátku). Využijte platformu Make nebo se s námi spojte.

Vícestránkový formulář a jeho konverze

Tyto formuláře využijete především pro doplnění velkého množství informací formou více stránek, které vypadají jako samostatné formuláře. Tím se zlepšuje uživatelská zkušenost. Důležitou součástí formuláře je takzvaný progres bar neboli ukazatel, kolik zbývá do konce formuláře.

Dle statistik je konverzní poměr vyšší mezi 41 % a 86 % v porovnání s jednostránkovými formuláři.

Pár tipů k dobru

  1. Na začátku se zeptejte, co je cíl nebo typ zákazníka.
  2. Používejte obrázky, abyste snížili potřebu psaní.
  3. Používejte progres bar.
  4. Ptejte se na 2-10 otázek v každém kroku, nemějte nekonečně kroků (stránek).
  5. Používejte podmíněnou logiku - tím přesně zacílíte (například pokud je typ zákazníka Kadeřnictví, neptejte se na to, kolik posílají balíků)