TOP 5 automatizací v HR

Od obchodu, přes výrobu až po administrativu. Robotická automatizace může mnohé z těchto procesů zastat za zlomek nákladů a činnost vykonávat bez chyb, které jsou právě při rutinních úkonech běžné. Oblast Řízení lidských zdrojů, dnes nejčastěji zkráceně nazývaná HR (Human Resources), není výjimkou.

Když se řekne práce v HR, většině lidí se nejčastěji vybaví nábor nových zaměstnanců. A právě možnostmi automatizací procesu přijímacího řízení je věnován dnešní článek.

Sepsali jsme pro vás TOP 5 tipů, jak využít automatizace v oblasti HR

Pro člověka, který se na přípravě a realizaci přijímacího řízení nikdy nepodílel, se může tento proces jevit jako poměrně jednoduchá záležitost. Pravdou však je, že Vám může administrativa a koordinace více souběžných přijímacích řízení přerůst přes hlavu. Díky automatizacím můžete zajistit, že:

  • Žádný uchazeč vám neproklouzne mezi prsty. Žádné CV již nezůstane nepovšimnuto v útrobách vašeho careers@vasefirma mailboxu.
  • Koordinace pohovorů mezi uchazečem, HR oddělením a manažery jednotlivých oddělení bude díky synchronizaci kalendářů téměř bezpracná a stoprocentně spolehlivá.
  • Využití online testů, nebo dotazníků pro vaše uchazeče včetně jejich automatického vyhodnocení bude jednoduché a spolehlivé. To může celý proces přijímacího řízení výrazně zefektivnit a z pohledu jich samotných i zatraktivnit.
  • Žádný uchazeč již nezůstane bez odpovědi. Neúspěšní uchazeči tak nebudou mít tendenci dávat vaší firmě negativní referenci (například na pracovních portálech) a nebudou se zdráhat se u vaší firmy případně ucházet o pracovní pozici i v budoucnu.
  • Přípravu smluv a dokumentů všeho druhu zastane robot. Ten také pohlídá, že je podepsáno vše, co být podepsáno má, a že jsou všechny dokumenty spolehlivě uložené, pravidelně zálohované a snadno dostupné.

Členové Vašeho HR týmu budou spokojenější. Díky množství a kvalitě práce, kterou za sebou najednou díky zapojení robotizace uvidí, budou motivovanější a ušetřený čas budou moci věnovat užitečnějším činnostem. Například budování a udržování příjemného prostředí a dobré nálady mezi vašimi zaměstnanci. A příjemné prostředí a dobrá nálada samozřejmě prospěje efektivitě práce a výkonnosti firmy jako celku.

Líbil se vám některý z těchto nápadů a rádi byste ho zavedli i u vás ve firmě? Kontaktujte nás na davame@davame.cz nebo na +420 773 660 828 a my vám se vším rádi poradíme.