Pipedrive: Prodávejte i svým současným zákazníkům

Aktualizace: 27. lis 2020

Běžný příklad - firma prodává svým stálým zákazníkům. Noví zákazníci jsou jen malá část z ročního obratu. Ať už prodáváte kuchyňské linky, elektrokola nebo třeba tisknete letáky - pro vás je důležité mít CRM (customer relationship management - nástroj na řízení vztahu se zákazníkem)..


Proč mít CRM systém, když své zákazníky znám?

Odpověď je pořád stejná - data a řízení obchodu.


Současný stav většiny firem

Vaši obchodníci dělají pořád to stejné - potkávají se se stejnými zákazníky, probírají další objednávky, uzavírají obchody. Hlavní otázka pro obchodního ředitele - jak vyrůst ještě více?


Každý obchodník má určité portfolio klientů, kterým se věnuje. Jeho hlavním úkolem je udržovat dobré vztahy a zároveň přinášet nové objednávky/prodeje.


Čím dál důležitější je ale sledovat, jak to vypadá se současným kmenem zákazníků a jestli je tam potenciál pro růst. Nebo hůř, jestli vám zákazníci neodcházejí.


Kouzlo růstu je jednoduché

Vy ta data už často máte. Ať už v účetním systému nebo v CRM. Prvním krokem tak je, že si je zobrazíte. A nejen pro sebe, ale ukážete je i obchodníkům.


Přináší vám zákazník více než loni? Čím to je? Opravdu vyhráváte nad konkurencí?

Stagnuje obrat u zákazníka? Můžete to podpořit?

Klesají zakázky oproti minulému období? Může za to koronavirus? Nebo začal zákazník nakupovat jinde?


Tyto tři otázky musí umět zodpovědět obchodní ředitel, který se to musí dozvědět od obchodníka - ten nejlépe ví, jaké jsou důvody růstu/stagnace/poklesu.



Jednoduchý krok pro obchodníka, velký skok pro firmu


Automatizujte práci obchodníkovi, aby měl více času na kontakt se zákazníkem a přitom méně administrace.


Vytvořte si automatizaci, která na každý týden připraví obchodníkovi seznam klientů, kterým se má ozvat a domluvit schůzku.


80 % obchodníků nemá systém v tom, jak vybírá klienty, kterým se ozve

Stačí nastavit jednoduché pravidlo - pokud u daného zákazníka nebyla více než X měsíců komunikace, přidá se daná firma na kontaktní list na další týden. Díky tomu zajistíte, že obchodník bude neustále v kontaktu s celým kmenem zákazníků.


Tento krok je o to důležitější, pokud obchodník dělá ještě akvizici nových klientů. Lehce se pak zapomene na stávající zákazníky. A to může být v lepší případě škoda, v horším to může významně ohrozit váš byznys.


Další práce pro obchoďáky?


Nikoliv. Z naší zkušenosti víme, že řízený obchodník má lepší výsledky, donáší více byznysu a hlavně cenné informace o trhu do své firmy.


Díky automatizaci jim odebere až 3 hodiny týdně, které obchodník tráví výběrem zákazníka, se kterým se bude bavit. A 3 hodiny týdně, respektive 12 hodin měsíčně už je dost času na získání nového zákazníka, prodej současnému nebo získání více zpětné vazby.


Je Pipedrive CRM k tomuto účelu vhodné?


Rozhodně - jedná se o řešení, kterému porozumí jak mladý nezkušený obchodník, tak seniornější reprezentant.


Nastavit si automatizace je přitom v kombinaci Pipedrive a Integromat jednoduché.


Chcete poradit s nastavením? Kontaktujte nás na davame@davame.cz nebo na +420 773 660 828.