6 věcí, bez kterých se obchodní reporting neobejde

Aktualizace: 4. pro 2018

Klíčem k úspěšnému obchodu je bezchybné vyhodnocování informací, díky kterému rychle odhalíte svá silná i slabá místa a přijmete ta správná rozhodnutí. Máte k dispozici všechna potřebná data?




1. AKTUÁLNÍ VÝSLEDKY

Základní informace, kterou musí report poskytnout, jsou aktuální čísla. U obchodu vás bude zajímat zejména počet a hodnota obchodních případů za určité období. Čísla určitě nezapomeňte zasadit do kontextu a sledujte, jak se vyvíjejí a liší od předpokládaných výsledků.


2. ZDROJE OBCHODU

V reportu rozhodně nesmí chybět data o tom, odkud k vám klienti přicházejí a jak se zdroje obchodu mění v čase. Daří se vám nalákat je přes vaše stránky, nebo je potřeba velký podíl cold callů? Na základě této informace můžete vyhodnotit efektivitu jednotlivých kanálů a přizpůsobit tomu způsob vaší komunikace.


3. KONVERZE OD ZAČÁTKU DO KONCE

Odesláním poptávkového formuláře z vašeho webu všechno teprve začíná. S kolika klienty se nakonec opravdu potkáte? Kolik z nich skutečně zaplatí za váš produkt nebo službu? Nezapomeňte mít přehled o tom, jaké konverze dosahujete i v jednotlivých fázích obchodního procesu.


4. PRŮMĚRNÝ ČAS UZAVŘENÍ OBCHODU

Jistě máte klienty, se kterými se vám obchod podaří uzavřít velmi rychle, i takové, u kterých se vlivem nejrůznějších okolností doba mezi získáním kontaktu a uzavřením obchodu značně protahuje. Je ale důležité vědět, jak dlouhá je tato doba v průměru a k jakému vývoji u ní dochází.

5. PREDIKCE VÝVOJE

Na základě předchozích dvou ukazatelů konverze a průměrné doby uzavření obchodu je možné odhadovat, jak se bude obchod vyvíjet v budoucnosti. Prognózu pak můžete porovnávat s reálnými výsledky vašeho obchodu.


6. DŮVOD ZTRÁTY OBCHODNÍCH PŘÍPADŮ

Určitá část potenciálních klientů se nakonec rozhodne vaši službu nebo produkt nevyužít. Aby se vám dařilo jejich podíl úspěšně snižovat, musíte sledovat, proč to tak je. Je za tím konkurence? Nejsou s vámi spokojeni? Nebo se jen rozhodli svou potřebu řešit až později? Je to důležitý rozdíl a zpětná vazba, která vám může hodně pomoci.


Jak by měl ideální obchodní report vypadat podle vás? Jednoduchý, přehledný a hlavně rychle hotový? Spoustu času můžete ušetřit díky propojení systémů, které používáte. Jak na to se dočtete v článku Skoncujte s ručním přepisováním dat.




davame@davame.cz

+420 723 834 211

  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • YouTube - White Circle
Expert_on_dark.png
integromat registered partner.png