Úspora až 30 % nákladů na komunikaci se zákazníky - vítejte v době chatbotové

Dřív téměř nemyslitelné dostat odpověď po pracovní době nebo o víkendu se dnes stává běžnou realitou. A přitom není potřeba zaměstnávat studenty na noční směně. Řeč je o chatbotech - robotech, kteří umějí komunikovat 24/7.


Na co takového chatbota použít?


Chatboti sloužili na začátku hlavně na zákaznické podpoře. Časem se jejich využití rozšířilo i na další oddělení firmy:

  • Obchodní chatbot pro informace o produktech či službách umí nejen informovat, ale i získat kontakt pro kontakt - obchodní zástupce tak může druhý den už v komunikaci pokračovat

  • Interní chatbot dokáže pomoci zaměstnancům najít správný kontakt ve firmě, člověka, který má danou problematiku na starosti, nebo třeba odpoví na informace o dokumentech

  • HR chatbot dokáže pomoci s náborem nových zaměstnanců nebo poskytne informaci o dovolených nebo benefitech

  • Finanční chatbot dokáže najít hledanou fakturu, zobrazit seznam odběratelů nebo faktur po splatnosti


Nejenže díky chatbotům nemusíte mít tým lidí, kteří odpovídají na zákaznické otázky, ale také šetří samotný čas zaměstnancům. Ti se mohou věnovat své práci a ne hledat informace, které jsou “někde” ukryté.


Kolik za to zaplatíte?


Ceny technologií klesly i u oblasti chatbotů. Většinu dokážete pořídit za jednotky až desítky tisíc měsíčně.


Samotný chatbot totiž není to nejdražší. Náročnější je naučit chatbota plnit práci. Tady se nebavíme o nějaké umělé inteligenci (ačkoliv někteří to tvrdí). Řeč je spíše o vytváření scénářů a klíčových slov, které musí chatbot správně zpracovávat.


Úspora je přitom okamžitá. Dle statistik se pohybuje v zákaznické podpoře až kolem 30 %, v ostatních odděleních je to sice méně, ale i to jsou znatelné úspory.



Jakého chatbota vybrat?


Zde opět záleží na použití. Na trhu existují totiž chatboti, kteří jsou právě zaměření na danou oblast.


Pro obchod můžete otestovat například chatbota, se kterým přišel před měsícem CRM Pipedrive. Jejich LeadBooster si nastavíte jednoduše - stačí vytvořit základní scénář. Jako příklad se můžete podívat na stránky www.davame.cz. Ačkoliv Pipedrive je estonská firma, tak chatbot vytvořili vývojáři v Praze.

Dalším českým počinem je feedyou z Pardubic. Užitečný chatbot pro práci v HR. Součástí je i nastavení chatbota.


Asi nejpokročilejší verzí chatbota, který se používá i v mnoha automatizacích pro firmy i jednotlivce, je ManyChat. Zde už je ale potřeba pomoci od integrační firmy/partnera, nebo alespoň bychom to doporučili.

Pro korporace je pak určitě vhodné řešení wingbot.ai - opět české plně nastavitelné řešení pro opravdu velké hráče.



Nejen na váš web


Chatboti ale dnes umí komunikovat nejen na vašich webových stránkách. Můžete je využít i na platformách jako je facebook messenger nebo whatsapp a dalších sociálních sítích. Zde je výhoda, že díky vytvoření komunikace se zákazníkem s ním můžete zůstávat v kontaktu i poté, co chatbot svou práci splnil.


Příkladem může být restaurace. Zákazník se zeptá chatbota na facebooku, jaká je otvírací doba. Chatbot odpoví. Pokud ale restaurace příští týden udělá nové menu, může chatbot otevřít chatovací okno se všemi tazateli a může jim tuto informaci sdělit.


Doba chatovací se posunula. Teď je na vás, jestli využijete možnosti dát více informací svým zákazníkům či zaměstnancům ulehčíte práci. Dle statistik využívá chatbota pro zákaznickou podporu více než 67 % a do roku 2020 by to mělo být více než 85 %.


My v Dáváme vám s tím můžeme na začátku pomoci - stačí na sebe nechat kontakt.

davame@davame.cz

+420 723 834 211

  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • YouTube - White Circle
Expert_on_dark.png
integromat registered partner.png