Vytvořte v Pipedrive nabídku, která se neodmítá

Pokud něco prodáváte, potřebujete posílat zákazníkům nabídky. Pojďme se podívat na to, jak vytvořit nabídku v Pipedrive CRM, která se neodmítá.

U prodeje je nejdůležitější důvěra ve vás i váš produkt/vaší nabídku. Dokud vás potenciální zákazník nezná, tak mu můžete poslat cokoliv, ale neříkejte tomu nabídka.

Kdy dát nabídku?

Asi se vám stalo, že jste byli v kontaktu s potenciálním zákazníkem a on vám řekl: "Pošlete mi nabídku do mailu." - V takovém případě jste teprve v poznávací fázi. Můžete buď argumentovat rovnou do telefonu, co konkrétního chce poslat. Nebo můžete říci, že pošlete základní informace. V takovém případě pošlete nějaký one-pager s případovkou, jak jste pomohli podobnému zákazníkovi. Žádná nabídka není potřeba.

Už jste měli jednání a zákazníkovi se váš produkt/služba líbila? Je čas na nabídku? Možná ještě pořád ne. Nechce zákazníka zodpovědět pár důležitých otázek:

  • Kdy byste chtěl produkt/službu obdržet?
  • Máte na produkt/službu budget? Jak velký?
  • Kdo bude rozhodovat o nabídce od nás? Jen vy, nebo ještě někdo další?

Pokud vám zákazník neodpoví uspokojivě na všechny otázky, ještě není čas posílat nabídku. Pošlete něco, co ho navnadí. Nebo se domluvte na pozdějším termínu, až si to promyslí.

Jestli už to ale myslí vážně a zodpověděl všechno, tak je čas na nabídku.

Jak dlouhá by měla být?

Lidi v dnešní době nemají čas na dlouhé čtení. Mějte připravenou jednoduchou nabídku, která se skládá z tohoto:

  • Jaké benefity váš produkt/služba přináší

  • Kdy ji dostane
  • Kolik to bude stát - ne vždy, viz Jak sdělit cenu?
  • Platnost nabídky

Důležitý je nejen obsah, ale i forma. Připravte si šablonu, kterou budete automaticky upravovat.

Jak sdělit cenu?

Cenu můžete zahrnout rovnou do nabídky. Ale pozor! Cenu už musí potenciální zákazník znát z předchozího hovoru nebo schůzky. Alespoň orientačně. Pokud ji nezná, tak ji do nabídky nepřidávejte. 

Jak ale cenu sdělit?

  1. Zavolejte se zákazníkem poté, co pošlete nabídku. Ideálně až poté, co si nabídku otevře. To vám ukáže funkce v Pipedrivu. A řekněte mu cenu do telefonu s tím, že je tam ještě dodáte. Čekejte na reakci. 
  2. Nahrajte video, kde vysvětlíte celkovou nabídku.
  3. Potkejte se osobně a proberte nabídku - toto je nejlepší varianta ale také nejdražší/časově nejnáročnější. Výhodou je, že vidíte reakci na cenu a můžete s tím pracovat. Je to moc? OK. Tak zmenšete množství, změňte tarif, snižte náklady na support.

Vytváření nabídek jako rutina - aneb automatizujte

Nabídky můžou brát hodně času. Už byste ale měli mít připravenou šablonu. Vytvořte si automatizaci přímo v Pipedrivu. Do nabídky můžete doplnit data z jednotlivých polí

  • jméno, fakturační adresu
  • datum platnosti nabídky
  • produkt nebo službu a její cenu dle ceníku v Produktech

Nabídku můžete ještě před odesláním zkontrolovat nebo doplnit. Tím šetříte spoustu času.

Odeslali jste nabídku? Nyní je čas na další krok - vytvořte si aktivitu. Zavolejte zákazníkovi buď hned, nebo poté, co si ji otevře. I v tom vám Pipedrive pomůže a ukáže vám to.