Srovnání CRM Pipedrive a Raynet

CRM systémy mají jeden hlavní účel - usnadnit a zefektivnit vaši práci. 

Co by měl CRM systém umět?

CRM systém slouží k uspořádání a správě dat. Proto by měl samozřejmě umožňovat přehlednou a rychlou práci s údaji jakéhokoli druhu. Měl by být intuitivní a měl by pomáhat s řízením obchodu a prodejů. Spoustu času navíc ušetří, pokud CRM systém zvládne automatizaci procesů.

Jednoduchý, ale omezený systém může být i Excel. Jeho výhodou je cena a při malém množství kontaktů rychlost a pohodlnost. 

Problém ale nastane ve chvíli, kdy se vaše podnikání rozroste a potřebujete přehledně zorganizovat desítky, nebo dokonce stovky kontaktů. Pak zjistíte, že data jsou nepřehledná, práce s nimi je časově náročná, chybí důležité funkce a možnost propojení s dalšími nástroji. 

Porovnali jsme proto 2 úspěšné CRM - Raynet a Pipedrive.

Raynet

RAYNET je český CRM systém pro živnostníky, malé a střední firmy. Pomůže vám se základní agendou: správou kontaktů, tvorbou reportů a kalendářem. Soustředí se především na to, aby vám uvolnil ruce od rutinních činností. Můžete ho integrovat s několika webovými aplikacemi, jako je Google Calendar, iCalendar, MS Outlook nebo Dropbox.

Tento CRM software aktuálně běží na moderní infrastruktuře Amazon Web Services (AWS). Ta patří mezi aktuální světovou špičku, která je chráněna nejen před živelnými pohromami, ale také před hackerskými útoky.

Je jednoduchý a přehledný, chybí zde ale funkce týkající se marketingu a řízení obchodu. Navíc ho není možné customizovat, takže není vhodný pro ty firmy, které by si přály CRM systém na míru.

Výhody CRM Raynet:

  • jednoduchost a přehlednost
  • integrace se základními aplikacemi
  • cena
  • obsahuje všechny hlavní funkce týkající se správy kontakt

Pipedrive

Pipedrive CRM je velice přizpůsobivý a poměrně dobře vybavený systém. Nechybí mu základní nástroje, které jsou pro CRM obvyklé, ale navíc disponuje nástroji, které obchodníkům pomohou s automatizací některých procesů nebo s detailním sledováním průběhu obchodu.

Tento CRM software má velice přívětivé uživatelské rozhraní, které působí jednoduše a minimalisticky.  

Pro prodejní týmy je v Pipedrive asi vše, co by od CRM mohli očekávat. Například detailní sledování různých prodejních kanálů, kde je možné sledovat fáze postupu s podrobnostmi. Jednou z výhod tohoto CRM je vlastní marketplace, kde je možné najít spoustu rozšíření, které dokáží Pipedrive propojit s dalšími nástroji a systémy třetích stran. Díky tomu lze přidat do Pipedrive CRM další funkce, které by tam chyběly. Hlavní oblastí CRM systému Pipedrive je sales a konverze leadů. Umožňuje spravovat historii kontaktů a vytváří reporty o zisku (včetně jeho předvídání), obchodních příležitostech a aktivitách, jako je odesílání e-mailů. Soustředí se především na obchodní pipeline, a tu zvládá dokonale. Neobsahuje ale další funkce, jako je například project management.

Pipedrive je prodejní CRM, takže jeho modul pro sledování obchodních případů je skutečně nadupaný funkcemi.

Pipedrive má dobře zabezpečenou infrastrukturu. Nahrávání a přenos dat prochází přes šifrovaný protokol, takže by se uživatelé neměli bát přihlašovat se ke svému CRM přes veřejnou síť. Pipedrive CRM zálohuje data každý den. Data jsou potom zašifrována a odeslána na bezpečné úložiště dat. 

Uživatelskému rozhraní Pipedrive CRM mohou samotní uživatelé nastavovat různé jazyky. Nejsou tedy odkázáni pouze na angličtinu. Díky tomu je tento CRM využitelný i v mezinárodních týmech. Od dubna bude Pipedrive k dispozici také v českém jazyce.

Výhody CRM systému Pipedrive:

  • fokus na obchod a konverze
  • přehlednost a jednoduchost 
  • cena
  • customizace
  • filtrování
  • dostupný v mnoha jazykových mutacích, od dubna i v českém jazyce

Vyzkoušejte si Pipedrive na 30 dní zdarma. 

Pro více informací o CRM Raynet a Pipedrive nás kontaktujte -  adela.hricova@davame.cz, tel: +420 773 660 828.