Pipedrive: Prodávejte i svým současným zákazníkům
Květen 17, 2021
Běžný příklad - firma prodává svým stálým zákazníkům. Noví zákazníci jsou jen malá část z ročního obratu. Ať už prodáváte kuchyňské linky, elektrokola nebo třeba tisknete letáky - pro vás je důležité mít CRM (customer relationship management - nástroj na řízení vztahu se zákazníkem)..
- Proč mít CRM systém, když své zákazníky znám?
- Odpověď je pořád stejná - data a řízení obchodu.
Současný stav většiny firem
Vaši obchodníci dělají pořád to stejné - potkávají se se stejnými zákazníky, probírají další objednávky, uzavírají obchody. Hlavní otázka pro obchodního ředitele - jak vyrůst ještě více?
Každý obchodník má určité portfolio klientů, kterým se věnuje. Jeho hlavním úkolem je udržovat dobré vztahy a zároveň přinášet nové objednávky/prodeje.
Čím dál důležitější je ale sledovat, jak to vypadá se současným kmenem zákazníků a jestli je tam potenciál pro růst. Nebo hůř, jestli vám zákazníci neodcházejí.
Kouzlo růstu je jednoduché
Vy ta data už často máte. Ať už v účetním systému nebo v CRM. Prvním krokem tak je, že si je zobrazíte. A nejen pro sebe, ale ukážete je i obchodníkům.
- Přináší vám zákazník více než loni? Čím to je? Opravdu vyhráváte nad konkurencí?
- Stagnuje obrat u zákazníka? Můžete to podpořit?
- Klesají zakázky oproti minulému období? Může za to koronavirus? Nebo začal zákazník nakupovat jinde?
Tyto tři otázky musí umět zodpovědět obchodní ředitel, který se to musí dozvědět od obchodníka - ten nejlépe ví, jaké jsou důvody růstu/stagnace/poklesu.
Jednoduchý krok pro obchodníka, velký skok pro firmu
Automatizujte práci obchodníkovi, aby měl více času na kontakt se zákazníkem a přitom méně administrace.
Vytvořte si automatizaci, která na každý týden připraví obchodníkovi seznam klientů, kterým se má ozvat a domluvit schůzku.
80 % obchodníků nemá systém v tom, jak vybírá klienty, kterým se ozve
Stačí nastavit jednoduché pravidlo - pokud u daného zákazníka nebyla více než X měsíců komunikace, přidá se daná firma na kontaktní list na další týden. Díky tomu zajistíte, že obchodník bude neustále v kontaktu s celým kmenem zákazníků.
Tento krok je o to důležitější, pokud obchodník dělá ještě akvizici nových klientů. Lehce se pak zapomene na stávající zákazníky. A to může být v lepší případě škoda, v horším to může významně ohrozit váš byznys.
Další práce pro obchoďáky?
Nikoliv. Z naší zkušenosti víme, že řízený obchodník má lepší výsledky, donáší více byznysu a hlavně cenné informace o trhu do své firmy.
Díky automatizaci jim odebere až 3 hodiny týdně, které obchodník tráví výběrem zákazníka, se kterým se bude bavit. A 3 hodiny týdně, respektive 12 hodin měsíčně už je dost času na získání nového zákazníka, prodej současnému nebo získání více zpětné vazby.
Je Pipedrive CRM k tomuto účelu vhodné?
Rozhodně - jedná se o řešení, kterému porozumí jak mladý nezkušený obchodník, tak seniornější reprezentant. Nastavit si automatizace je přitom v kombinaci Pipedrive a Integromat jednoduché.
Chcete poradit s nastavením? Kontaktujte nás na davame@davame.cz nebo na +420 773 660 828.