Nejužitečnější automatizace přímo v Pipedrive. Jak na ně?

Obchodník dělá v CRM často hodně zbytečných aktivit. Přitom mnohé se dají automatizovat. A ušetřený čas se může věnovat zákazníkům. Doteď bylo možné vytvářet automatizace procesů přes třetí strany - například přes platformu Make (více si přečtete v našem článku Příliš mnoho poptávek?). Pipedrive ale zavádí možnost tvorby automatizací přímo v systému a vy tak nemusíte dokupovat další nástroje.

A jaké jsou nejčastější a nejužitečnější automatizace?

Nejdřív se podívejme na TOP 3 nejlepší automatizace, které můžete díky této nové funkci Pipedrive nastavit.

  1. Nový deal -> vytvoř aktivitu obchodníkovi
  2. Přesunutí do stavu Vytvoř nabídku -> vytvoř aktivitu v Asaně
  3. Vyhraný deal -> pošli oznámení do Slacku/Microsoft Teams

Jak si vytvořit první automatizaci

Než začnete

Nejprve si řekněme, kdo a jak může vytvářet automatizace. První omezení se týká plánu, který máte koupený. Automatizace jsou k dispozici od plánu Advanced (Rozšířený) a vyšší. Jsou primárně určeny pro administrátory vašeho účtu, uživatelé mají tuto funkci vypnutou. Administrátor ji ale může povolit i dalším uživatelům.

Šablony šetří čas

Vyberte jednu z předdefinovaných automatizací procesů. Nemusíte tak nic stavět od začátku.

Na tomto příkladu si ukážeme použití automatizace, kdy pokaždé, když je přidaný nový lead, tak se vytvoří aktivita. Dle způsobu vytvoření, definujeme, co se stane. Například pokud si lead vytvořím ručně, tak se mi vytvoří aktivita zavolat za týden. Pokud ale lead příjde z webu, vytvoří se aktivita zavolat hned.

Na konci jen potvrdíme, jestli je aktivita jen pro moje leady, nebo pro leady v celé firmě. A spustí se to tlačítkem Active (Aktivní)

UPOZORNĚNÍ: U automatizací, které obsahují posílání emailů, musí mít uživatel nastavenou synchronizaci emailů. 

Vytváření vlastních automatizací

Pro více zkušené uživatele pipedrivu se nabízí možnost vytvářet si vlastní automatizace. Nejprve napište název své automatizace a připojte popis - toto velmi doporučujeme pro pozdější přehlednost.

Každá automatizace začíná triggerem neboli spouštěčem - jednoduše co se má stát, aby se automatizace spustila (vytvoří se deal, změní se ičo firmy, vyhraje se deal).

Následuje podmínka nebo podmínky, které musí být splněny, aby automatizace pokračovala. Například vytvoří-li se deal s adresou v Česku, půjde to dál, v opačném případě se dál nepokračuje.

Na konci vytvoříme akci, která se má stát - například se vytvoří aktivita českému obchodníkovi. Nezapomeňte automatizaci spustit a rozhodnout, komu je určena, a uložit.

Limitace a kdy vybrat nástroj třetí strany?

Se základními automatizacemi (dva kroky - když něco->pak něco) si vystačíte s Pipedrive Automatizacemi. Pokud ale chcete dělat více kroků - například nový lead, přiřaď obchodníkovi, zákazníkovi pošli email o zpracování, nastav aktivitu a zároveň doplň firmu podle iča - tak to s Pipedrivem neuděláte. 

Stejně tak můžete narazit na limitace napojení nástrojů třetích stran - Pipedrive umí “jen” Slack, Teams, Asanu, Trello. Ostatní nástroje už nenapojíte.A poslední důvod je přehlednost v automatizacích - pokud plánujete mít do deseti automatizací, stačí Pipedrive. Pro více doporučujeme zvolit jiný nástroj.

A jaký nástroj zvolit, abyste nebyli limitováni a nezaplatili majlant? My používáme Make a vše funguje na jedničku.

 

Jak na Pipedrive? Sledujte náš YouTube kanál

Máte dotazy? Kontaktujte nás

Kontaktujte nás: adela.hricova@davame.cz, tel.: +420 773 660 828