Jak zvýšit spokojenost zákazníků díky automatizaci

Jaké výhody přinese automatizace zákaznického servisu vaší firmě? 

Životní tempo nás všech se rok od roku zvyšuje. Jsme schopni vyhledat informace k jakémukoliv tématu během několika sekund. Můžeme si objednat zboží pomocí několika málo kliknutí. A pokud máme nějaký dotaz nebo problém, chceme okamžitě získat reakci zákaznické podpory. 

Pokud stávající brand nesplňuje naše očekávání, je velmi snadné přejít ke konkurenci. Proto by zlepšování služeb zákazníkům mělo být pro všechny firmy prioritou. Tohle všechno klade obrovské nároky na vaše zaměstnance a služby. Ale díky automatizaci zákaznického servisu lze výrazně snížit pracovní zátěž a ušetřit mnoho času.  

Jak automatizovat zákaznické služby?

Automatizace zákaznických služeb zahrnuje různé nástroje a systémy, které pomáhají týmům podpory rychleji řešit požadavky klientů. Tyto nástroje  usnadní provádění jednoduchých a rutinních úkolů, což podpoře umožňuje soustředit pozornost a čas na zákazníky.

Funkce, jako jsou automatické e-mailové zprávy, automatické vytáčení a chatboti, v zákaznické podpoře existují již nějakou dobu. Také technologie jako umělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) jsou stále běžnější a díky nim jsou automatizační nástroje pro společnosti mnohem cennější. 

Automatizační technologie postupuje mílovými kroky kupředu. Dříve měli chatboti problémy, když se otázka přesně neshodovala s tím, co měl chatbot ve svém skriptu.  Nyní existují chatboti, kteří nám rozumí, když mluvíme, existují platformy VoIP pro volání přes internet, plánovače sociálních sítí a mnohem více. Vaši zaměstnanci díky automatizaci urychlí svou práci a mají čas se zaměřit na složitější problémy a požadavky.


Pomocí cloudové omnichannel platformy, jako je CloudTalk , můžete automatizovat většinu úkolů zákaznické podpory:

  • Nahrávání a sledování hovorů
  • Aktualizace profilů zákazníků
  • Směrování volajících na správnou osobu nebo oddělení prostřednictvím IVR
  • Uskutečňování konferenčních hovorů
  • Automatické volání zpět
  • Synchronizace s vaším CRM
  • Použití směrování založeného na dovednostech (SBR)
  • Použití prediktivního vytáčení pro volání 

Jaké jsou výhody automatizace zákaznických služeb?

Rychlá odezva - Díky chatbotům a samoobslužným portálům nebudou zákazníci muset dlouho čekat.

Poskytování podpory 24/7 - Zákazníci už jsou zvyklí získat pomoc kdykoliv. Samoobslužný portál nebo widget pro chatbota pomáhá klientům rychle najít odpovědi, ať už je půlnoc, ve všední den, nebo brzy ráno v neděli. Dále můžete používat software pro virtuální telefonní čísla, jako je Cloudtalk. Umožňuje vám využít operátory v různých časových pásmech. 

Zlepšení produktivity operátorů - Díky IVR, která odpovídá na často kladené otázky, nemusí operátoři neustále dokola odpovídat na opakující se dotazy. Místo toho se mohou soustředit na složitější problémy, které vyžadují jejich plnou pozornost.

Pokud se rozhodnete vydat cestou automatizace v oblasti zákaznických služeb, ušetříte čas, odbavíte více zákazníků a budete se moci osobně věnovat náročnějším požadavkům a klientům. Zajistíte si tak loajalitu svých zákazníků a spokojenost zaměstnanců, kteří nemusí řešit část rutinních úkolů. 

Máte dotazy? Kontaktujte nás

Rádi byste vyzkoušeli Cloudtalk? Kontaktujte nás: adela.hricova@davame.cz, tel.: +420 773 660 828