Jak dostat lead z webu do CRM?

Jedna z nejčastějších automatizací, které děláme. Sbírá také vaše firma kontakty nebo rovnou poptávky na webu? A co se s nimi děje dál? Máte je rovnou v CRM a hned se jim věnuje váš obchodní zástupce? Pokud ne, pojďme se na to společně podívat.

Pro zjednodušení použijeme google formulář, google sheet, pipedrive CRM a spojíme vše přes Integromat.

Nejprve vytvoříme google formulář. Pole si můžete definovat dle svých potřeb.

Výsledky si ukládejte do google sheetu.

Každý záznam z formuláře se tak uloží do google sheetu (v češtině google tabulka).

Odtud můžete deal jednoduše poslat pomocí Integromatu rovnou do svého CRM. My používáme pipedrive.

Jak to udělat v Integromatu? Krok po kroku. Vytvořte si nový scénář, který bude pracovat s google sheetem a pipedrive crm.

Spouštěčem bude přidaná nová položka v google sheetu (tzn. Pokud někdo vyplní formulář, vznikne nový záznam v google sheet a ten spustí scénář.

Stačí zadat sledování nových řádků.

Nyní se připojíme ke konkrétnímu google sheetu. Vytvořte propojení se svým google účtem, kde je google sheet uložen.

Následně vyberte ten správný google sheet (v názvu má Responses/Odpovědi)

Výsledkem by mělo být toto nastavení.

Dále přidáme Pipedrive modul. Nejprve musíme vytvořit novou osobu a firmu. Zvolte Vytvořit/upravit objekt.

U Person vložíte jméno osoby z google sheetu, u Organization založíte také novou s názvem opět z google sheetu.

A poslední modulem vytvoříte už samotný deal. U nového dealu přidáte ID Person z prvního pipedrive modulu, a organizaci s ID z druhého pipedrive modulu.

Následně už jen deal uložíte a nastavíte frekvenci kontroly google sheetu (jak často má ověřovat, zda máte v google sheetu nový záznam).

A je hotovo. Integromat vám automaticky vytvoří nový deal, jakmile někdo vyplní google formulář.

A pro pokročilé pár tipů:

- Před založením nových Person či Organization zkontrolujte, zda už daná osoba či firma v crm není založena.

- Nový deal rovnou přiřaďte obchodnímu zástupci, který má deal zpracovávat.

- Přidejte do nového dealu i aktivitu, aby na něj obchodník nezapomněl.