Jak digitalizovat firmu

Jak digitalizovat firmu? To je jedna z věcí, kterou v Dáváme řešíme na denním pořádku. Konkurenceschopná firma musí mít tři základní pilíře - správné firemní systémy, dobře nastavené procesy a zaškolené lidi.

 

Správné firemní systémy

Firma v každém stádiu svého vývoje potřebuje ideální skladbu IT řešení. Schválně nezmiňuji jeden robustní komplexní systém. Ale skladbu.

Dřív si firma nechala vytvořit systém na míru. To bylo nejen drahé, ale často to nesplňovala ani požadovaný výsledek. A i když se podařilo vytvořit ucházející řešení, tak za rok, za dva firma potřebovala upgrade, což znamenalo další stovky tisíc až miliony do dalšího vývoje.

Správná skladba je klíč. Na začátku podnikání potřebujete jednoduchý účetní systém, jednoduché CRM, jednoduchý systém projektového řízení. Jak firma roste, mění se potřeby. Trendem nyní je, že zvolíte systém pro aktuální potřebu. Jakmile se potřeba změní, tak systém vyměníte za jiný. Náklady jsou přitom nesrovnatelně nižší.

Vyberte systémy, který potřebujete nyní, a propojte je. Za rok část systému můžete vyměnit. Skládejte to jako puzzle, které se stále zvětšuje.

Když například váš obchod vyroste a potřebujete řešit skladové hospodářství, vyměňte váš Fakturoid za třeba Abra flexibee. 

 

Dobře nastavené procesy

Skladba systémů by měla odpovídat vždy vašim procesům. Ty se často mění ještě rychleji než samotné potřeby. 

Díky výběru správné skladby systémů můžete ohýbat software dle vašich procesů, nikoliv ohýbat procesy kvůli vašemu IT.

Jak ale nastavit dobře procesy? Jděte cestou nejmenšího odporu. Máte kamenný obchod a nyní chcete přidat eshop? Proč ne. Začněte s hotovým řešením typu Shoptet nebo Shopify

Až váš eshop přeroste kamenné prodeje, teprve se začněte poohlížet po větších a robustnějších řešení typu Woocommerce, Mergado a podobné.

Díky tomu si nejprve nastavíte správné procesy a až na to si budete vybírat řešení.

 

Zaškolení lidí

Toto je třetí a kličový bod. Pokud vaši zaměstnanci i vy nebudete rádi používat nový systém, veškeré investice jsou zbytečné. 

Vybírejte systém, který pochopí jak majitel, ředitel obchodu nebo i řadový obchodník. Zaškolení musí být krátké a uživatel musí vidět okamžitý přínos systému. 

Z naší zkušenosti vyplynulo, že když vyberete systém kvůli super funkcím pro ředitele, tak stejně kvůli nepochopení řadového zaměstnance, který data zadává, nedojdete k cíli. 

My jsme vyzkoušeli 94 různých CRM systémů. A vybrali Pipedrive CRM - to pochopí každý a hned. Obchodník ho rád používá, jelikož z něj přímo odesílá emaily klientům. Obchodní ředitel má přesná data.Ano - časem může tento CRM firmu přerůst, potřeby se změní, je potřeba to napojit i na výrobu nebo marketing. Díky správné skladně systémů a nastaveným procesům ale firma jednoduše přejde na jiný robustnější systém.

Tyto tři faktory jsou důležité na pochopení. Díky nim můžete vystřelit mezi globální špičku. Nebo stále ještě chcete přemýšlet, jak si vyrobíte systém na míru, a pálit čas a peníze bez jistoty návratu?


Potřebujete pomoci - obraťte se na nás - tým Dáváme.