CRM je krumpáč - máte správné kopáče?

Vybrali jste CRM systém. Vše jste nastavili. Nahráli jste do něj data. Zaškolili obchodníky a další zaměstnance. A… teď už zase všichni jedou v excelu. Do nového CRM nikdo nevstupuje. Management dává od implementace ruce pryč.

To je obrázek, jak byste neměli skončit. Výběrem CRM totiž práce nekončí. Spíš začíná. Hlavní je určit si vrchního kopáče.

CRM je jen nástroj, stejně jako krumpáč

Práci ale musí dělat opět člověk, respektive lidé. Tato skupina ale musí být vždy řízena - řízena člověkem, který bude ostatní alespoň na začátku hlídat, aby bylo vše nastavené.

Proč mít vrchního kopáče

Vaše nové CRM má ulehčit práci. Pokud je vše vyplňované správně, tak tomu tak i je. Když se ale do systému zapisuje sporadicky nebo třeba vůbec, tak se nikam neposouváte. Proto je důležité mít člověka, který bude hlídat ostatní. Vždy se připomene, že něco není doplněné. Že je prošlá aktivita, která už měla být hotová. Že nebyla odeslaná nabídka.Vrchní kopáč musí mít vždy přehled a hlavně jej musí všichni poslouchat.

Jak to udělat prakticky?

Vrchní kopáč musí každý den zkontrolovat, zda byly všechny aktivity splněny. Zda schůzky jsou doplněné o informace, které na nich padly.

Dále musí vrchní kopáč otravovat dotyčného do té doby, než aktivitu splní, nebo ji aspoň přeloží na jiný termín. Ideální jsou v tomto případě telefonáty. Pokud zavoláte lidem po práci, že nemají hotové aktivity, a oni musejí otevřít znovu notebook, tak si to už příště rozmyslí a udělají to hned v práci. Vytvoří si návyk.

Pokud ale telefon nezafunguje, tak je vhodné zavést pokuty. Nemusí být nijak vysoké. Například 10 korun za každou aktivitu, která nebyla uskutečněna (nebo přeložena na budoucnost), a 10 korun za obchodní případ, kde není nastavená žádná následná aktivita. Vybrané peníze se mohou následně použít na teambuilding.

Jednoduchý přehled v Pipedrive CRM

Pokud používáte Pipedrive CRM, tak se můžete řídit systémem semaforu.

  • Zelený symbol znamená aktitivu, která se má skutečnit dneska.
  • Šedý symbol je aktivita v budoucnu.

Ty nejsou pro vrchního kopáče důležité. Podstatné jsou ale tyto dva.

  • Červený symbol znamená aktivitu, která se měla uskutečnit a nestala se.
  • Žlutý vykřičník znamená absenci aktivity.

Oba symboly mají významný vliv na používání CRM systému a potažmo i na přínos pro celou firmu. Vrchnímu kopáči tak stačí celkový pohled na obchodní případy a hned vidí podle barev, kde je problém.

Automatizace

Doporučujeme nastavit automatické upozornění pro uživatele CRM - například do Slacku, SMS nebo emailem. - Každý všední den v 17:00 poslat informaci ve smyslu: Nezapomněli jste doplnit CRM a aktivity?

Stejně tak se dá automatizovat vybírání pokut za prošlé aktivity nebo žádné aktivity.

Zaujalo vás to? Potřebujete pomoci s nastavením? Dejte nám vědět.


Mohlo by vás též zajímat

Role obchodníka v prostředí umělé inteligence

Role obchodníka v prostředí umělé inteligence

Bude obchodník potřeba v budoucnu? Jak změní jeho roli přicházející umělá inteligence? A můžu získat nějakou konkurenční výhodu už nyní?

Proč máte líné obchodníky? A jak to dělají úspěšné firmy?

Proč máte líné obchodníky? A jak to dělají úspěšné firmy?

Myslíte, že máte líné obchodníky? Možná ano. Ale co když ne? Podívejte se, jak obchod řídí úspěšné české firmy.

Získáním leadů vše teprve začíná

Získáním leadů vše teprve začíná

Leadem vše teprve začíná. Jakmile se vám u někoho podaří probudit zájem o vaše služby nebo produkty, začněte se zajímat i vy o něj. CRM Pipedrive svěřte nejen generování leadů, ale i lead scoring a neztrácejte čas s leady, které nemají potenciál.

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM a jak ho vybrat?

Co je CRM systém? Jak ho vybrat? A pro jakou firmu se nejlépe hodí?