5 trendů budoucnosti CRM podle Shauna Shiraziana

Šéf produktu v Pipedrivu Shaun Shirazian popsal 5 trendů, které vidí v oblasti CRM systémů. Originál v angličtině si můžete přečíst zde.

Navzdory ekonomickým obtížím (především pro malé firmy) mohou současní hráči vyjít silnější, využijí-li své zdroje, moderní nástroje a CRM řešení. Firmy, které se dokáží s touto situací vyrovnat budou mít větší konkurenční výhodu a budou úspěšnější.

Shaun popisuje 5 trendů, které aktuálně vidí:

  1. Integrace nástrojů napříč firmou
  2. Specializace CRM nástrojů
  3. Nové technologie
  4. Nové příležitosti
  5. Příjmy, příjmy, příjmy

Integrace nástrojů

Velký důraz bude kladen na propojování systémů uvnitř firmy. To dokazují nejen investice venture kaptiálových fondů, ale i zájem samotných firem. Důkazem může být i to, že většina moderních nástrojů se zaměří v roce 2023 na možnosti jednoduššího propojení s ostatními firemními systémy. Více se dočtete v článku České aplikace, které se vyplatí sledovat v roce 2023.

Dobrým příkladem je i velká poptávka po integračních platformách typu Make.com (dříve Integromat). Ty umožňují propojovat software mezi s sebou bez nutnosti programátorů (tím se propojování významně zjednodušuje a zlevňuje).

Specializace CRM nástrojů

Už nebude platit, že jeden nástroj se dá použít pro každého. Každé odvětví má své specifika. Firmy budou požadovat specifické nástroje a funkce dle svých potřeb a potřeb trhu, ve kterém působí. Vyhrávat budou CRM systémy, které se buď zaměří na konkrétní sektor, nebo které bude možné nastavit přesně pro danou oblast.

Pipedrive CRM prokázal svou užitečnost nejen pro finanční poradce a realitní makléře, ale třeba i firmy ze solárního byznysu a tepelných čerpadel. To především díky možnosti nastavení dle potřeb konkrétního odvětví. 

Pipedrive tuto potřebu reflektuje možností nativního propojení s aplikacemi - česky řečeno v Pipedrivu můžete vidět například faktury z účetního systému nebo počet dotazů vašich zákazníků z nástroje pro zákaznickou potřebu.

Nové technologie

Novinky jako umělá inteligence a strojové učení dopomůže obchodníkům uzavírat více dealů. V následujících letech uvidíme právě podobné technologie zabudované v CRM systémech.

Jen si představte, jak se obchodníkovi objeví potenciální zákazník (pečlivě předvybraný) a rovnou se připraví email, který má nejvyšší pravděpodobnost zákazníka oslovit. Umělá inteligence nenahradí osobní kontakt - pořád budou prodávat lidi lidem. Ale díky snížení manuální administrativy se bude moci váš obchodník více bavit se zákazníky a méně "papírovat".

Nové příležitosti pro CRM

Nestabilní doba bude zvyšovat tlak na samotné výrobce a provozovatele CRM systémů. Ti budou muset více investovat do vývoje svých CRM systémů. Vítězem bude spokojený zákazník-firma. Některé CRM systémy tuto změnu nemusí ustát. Ale ty CRM systémy, které mají funkční programátorský tým a používají moderní metody vývoje, dokážou nabídnout o to lepší nástroj pro firmu.

Příjmy, příjmy, příjmy

Vývojáři CRM systémů musí mít vždy na prvním místě příjmy - ale ne svoje. Především příjmy svých zákazníků. Pokud dokáží přinášet produkt, který bude firmám vydělávat peníze a zvyšovat příjmy, budou jejich systémy používány. 

Z naší zkušenosti partnera Pipedrive pro český trh je viditelný rozdíl mezi firmami, které CRM používají a které jedou metodu tužka-papír. Návratnost řešení je viditelná hned v prvním měsíci po zavedení, pokud je systém správně nastaven.

Další články, které by vás mohly zajímat

České aplikace, které se vyplatí sledovat v roce 2023

České aplikace, které se vyplatí sledovat v roce 2023

Není lehké vybrat nový software do firmy. Připravili jsme pro vás výběr českých aplikací, které byste měli sledovat v roce 2023. Nechte se inspirovat a digitalizujte své podnikání.

CRM, které nakopne (nejen) váš obchod

CRM, které nakopne (nejen) váš obchod

Pipedrive je CRM s velmi jednoduchým uživatelským prostředím. Jeho základním stavebním kamenem je tzv. pipeline, která graficky zachycuje jednotlivé fáze obchodního procesu. Počet a názvy fází si můžete upravit zcela podle svých potřeb.

Jak dostat poptávky z webu do vašeho CRM?

Jak dostat poptávky z webu do vašeho CRM?

Novou poptávku z webu je potřeba obsloužit co nejdříve. Podívejte se, jak leady dostanete z webu do svého CRM systému.