3 TIPY, jak pracovat s online formuláři

Většina marketingových odborníků vám řekne, že kontaktní formulář je na firemním webu nezbytnost. Bez něj nemůžete měřit konverze, neusnadníte zákazníkům spojení s vámi, prostě se připravujete o peníze.

Nejčastěji mají formuláře podobu jednoduché sady políček - jméno, e-mail, zpráva. Méně často se jedná o sofistikovanější podobu.

1) Proč mít formuláře na webu, nebo na landing page?

 

Snadnější spojení se zákazníky - při prvním kontaktu je jednodušší vyplnit formulář, než si otevřít email a vypisovat novou zprávu. 

Příprava klienta -  speciálním typem kontaktních formulářů jsou různé stránky směřující na technickou podporu, servis, hlášení závad. V tomto případě je důležité si s formulářem "pohrát" a nabídnout více políček než jedno velké na textový vzkaz. 

Měření konverzí -  základem je měřit, měřit a ještě jednou měřit. Získat relevantní data je stejně tak důležité, jako celou kampaň vůbec zahájit. Data z formulářů lze ukládat do databáze a vyhodnocovat.

2) Co je opravdu důležité?

 

Jednoduchost
Hodně dobře si rozmyslete, jaké informace chcete a potřebujete od zájemce získat. Platí, že čím víc údajů budete požadovat, tím bude klesat ochota návštěvníků k vyplnění formuláře.

Umístění
Formulář musí být na stránkách dobře viditelný. Musí návštěvníka webových stránek obrazně (možná i doslova) řečeno praštit do očí.

Fér hra
Už při registraci dejte zákazníkovi jasně najevo, jak často mu budete e-maily posílat a co bývá jejich obsahem. To může být dobrý argument právě pro jednoduchou registraci k odběru newsletteru.

CTA
Dobře viditelné tlačítko s výzvou k akci. Často opomíjená součást formuláře. 

Sběr dat
Umožní vyhodnotit kampaně a tomu přizpůsobit další rozhodování.

3) Jak na to?

Využijte jednoduchý nástroj uForms. Ten dokáže sbírat informace o kampaních a ukládat data z UTM do cookies.

Spravujte svůj účet a vytvářejte formuláře podle svých potřeb.

Upravujte jednotlivá políčka a provádějte další nastavení formuláře.

Rádi byste využili formuláře pro své kampaně a webové stránky?

Kontaktujte nás: adela.hricova@davame.cz, tel.: +420 773 660 828