3 jednoduché kroky pro výrazné zefektivnění vašeho obchodu

Každý produkt nebo služba má svůj prodejní cyklus. Ať už se jedná o prodej na místě, během týdne, do 2 měsíců nebo za 3 roky. Přemýšleli jste, jak jej zrychlit?

Tady jsou 3 jednoduché kroky, které můžete udělat v podstatě okamžitě:

1. Jednejte hned

2. Plánujte následné akce

3. Nezapomínejte na ztracené obchody

Všechny kroky jsou hodně provázané. Ale pokud správně pracujete se svým CRM systémem (systém pro správu obchodních příležitostí, kontaktů a komunikace se zákazníkem), tak byste měli být schopni zlepšit obchod téměř okamžitě.

1. Jednejte hned

Člověk, který vám na sebe dá kontakt například přes webový formulář, je otevřený pro komunikaci. Nadšení a otevřenost ke komunikaci klesá s postupujícím časem. Zavolejte nebo napište zákazníkovi okamžitě. Bude mile překvapen. Vy budete mít plusový bod za rychlou reakci a třeba hned domluvíte obchod nebo alespoň další kroky.

Jak to ale udělat, když jste zaneprázdnění, máte jinou schůzku, jedete autem nebo jste třeba zrovna na dovolené?

Zde pomůže automatizace. Stačí si nastavit, aby zákazníkovi odešla okamžitá odpověď. Čím osobnější bude, tím lepší. Na toto doporučujeme propojit vaše CRM s Integromatem. Zároveň si můžete nastavit, aby vám přišla notifikace nebo SMS s telefonním číslem potenciálního zájemce. Vy tak můžete reagovat přímo, aniž byste potřebovali přístup na internet.

2. Plánujte následné akce

Většina obchodů není tak rychlá, abyste uzavřeli deal během prvního kontaktu. Zájemce bude chtít více informací o produktu, o cenách, vytvořit nabídku, atd.

Zde opět doporučujeme automatizovat tyto kroky pomocí Integromatu. Jedním kliknutím nebo posunutím obchodního případu dál můžete vyvolat akci - například odeslat email s nabídkou. Obchodník nemusí nic vypisovat. Na jeden klik má nový zákazník veškeré potřebné informace.

U každé obchodní příležitosti by také měly být vždy nastavené další aktivity. Pokud deal nemá další pokračování, tak je v podstatě prohraný. Když obchodník VŽDY nastaví další aktivitu, může pak postupovat každý den jen dle seznamu aktivit a nemusí přemýšlet, komu zrovna zavolat.

3. Nezapomínejte na ztracené obchody

Když se nedomluvíte nyní, neznamená to, že byste se nemuseli dohodnout v budoucnu. Záleží na důvodech. Ale každý správný obchodník by měl “recyklovat” prohrané obchodní příležitosti.

Jak to ale dělat, když si obchodník vše nepamatuje? Nebo když obchodník skončí a přijde jiný? Zde je kritické mít nastavené následné aktivity. Ano, i u prohraných dealů je důležité nastavit následnou akci.

Když zavoláte panu Novákovi, který udělal poptávku před rokem, bude mile překvapen. A když to uděláte přesně na výročí zadání dealu, tak zkuste menší trik:

“Dobrý den pane Nováku, volám vám, protože máme výročí…. Jaké výročí? No odmítnutí, přesně před rokem jsme se nedohodli. Tak jsem si na vás vzpomněl a řekl, že se zkusím opět ozvat. Jak jste na tom nyní?”

Nejednou nám to otevřelo kdysi zavřené dveře.

A do třetice automatizace - obchodníci zapomínají. Pokud by dali obchodní příležitost jako prohranou, nechte robota, aby tam naplánoval automaticky aktivitu.

Rádi byste využívali automatizace z článku a spoustu dalších? Stále je nemáte nastavené? Ozvěte se nám na +420 773 660 828 a my vám se vším rádi poradíme!